Chlapeček (10) ze Strakonic přišel o domov a máma je v kómatu: Hrozí, že ztratí i kamarády a školu
S tímhle hochem se osud nemazlí. Odmalička žil v sociálně slabé rodině. Protože těžkou situaci máma nezvládala, umístila ho dočasně do dětského centra. Tam ho pravidelně navštěvovala a po několika měsících klučina věřil, že budou brzy zase žít spolu. Pak ale přišla tragická událost, která vše změnila. Po těžké autonehodě zůstala matka v kómatu. Hošík skončil v dětském domově a hrozí, že přijde o to poslední, co z jeho starého života zbylo, o svou třídu a kamarády v ní. Paní učitelka Jana Rohová za svého žáka bojuje a doufá, že se vše podaří zařídit tak, aby mohl školák v jejich třídě zůstat. Zda jí to ale vyjde, je ve hvězdách.
Učitelka Jana Rohová působí na strakonické základní škole. Smutnou životní situaci, která potkala jednoho z jejich žáků, popsala v pořadu České televize 168 hodin. Uvedla, že když chlapec do třídy začal chodit, vše bylo nejdřív v pořádku, v učení byl prý sice trochu pomalejší, ale to bylo vše. Postupem času se to však začalo měnit a obracet k horšímu. Školák neměl připravené věci, chyběly mu pomůcky a často neměl ani svačinku nebo zaplacené obědy.
Jak popsala pro Českou televizi, těžkou sociální situaci matka vyřešila tím, že syna dočasně umístila do dětského centra, kam za ním chodila. Hoch už věřil, že budou zase brzo spolu. Pak však přišla hrozná katastrofa. Žena po nehodě skončila v kómatu, z něhož se již nejspíš neprobere. Protože sama pochází z dětského domova, nemá žádné příbuzné a není, kdo by se o chlapečka postaral. Situace je pro malé dítě navíc ještě mnohem horší, z centra, kde už si za rok zvykl, se musel přestěhovat. Zčistajasna tak ubohý klučík přišel úplně o všechno.
Musel se přestěhovat
„Minulý týden se musel přestěhovat do dětského domova ve třicet kilometrů vzdáleném Písku. Natrvalo. Zničehonic musel opustit rodné město i školu, ve které se učil,“ prozradila v pořadu paní Jana. „Mě to za něj strašně bolí, protože si myslím, že to musí být strašně těžké. A on s tím vším se vypořádává takovým tím svým způsobem. Pořád se snaží být hodný, veselý, přátelský, ale tady je nebezpečí, že jednou to na něj všechno padne a on se z toho může třeba opravdu zhroutit nebo může mít další psychické problémy,“ dodala s obavami pro ČT.
Protože v současné době probíhá distanční výuka, může prozatím chlapec virtuálně zůstat ve své třídě, kde má kamarády a zná paní učitelku. Co bude, až se však děti vrátí do škol, není jasné. Jana Rohová se všemi způsoby snaží, aby školák nemusel po ukončení karantény přestoupit do jiné školy. To by pro jeho psychiku mohla být totiž jen další velká zátěž.
„Myslím si, že by se třeba našlo nějaké řešení. Jsou určitě lidé, kteří jezdí z Písku do Strakonic třeba za prací a bylo by možné domluvit, že by chlapce vozili. Přemýšlím pořád o tom, jak by to šlo udělat, a věřím, že mě něco napadne a že třeba tato situace ještě bude možná,“ řekla učitelka s tím, že i kdyby nakonec hoch musel přestoupit, určitě s ním ona ani její svěřenci nechtějí ztratit kontakt. Jak se svěřila televizi, plánuje, že by mu psali dopisy a možná ho zajeli i hromadně navštívit.