Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

Fascinující studie tvrdí: Mléčná dráha je plná mrtvých mimozemšťanů, zničili se sami!

Autor: jžk -
7. února 2021

Podle nepříliš optimistické studie jsou vědci z NASA přesvědčeni, že důvodem, proč se nám zatím nepodařilo s mimozemskou civilizací spojit, může být jejich sebezničení. Tým se zaměřil na teorii, že pokrok vědy a techniky vede nevyhnutelně k zániku.

Mléčná dráha může být domovinou mnoha mimozemských civilizací, ale podle nové studie od výzkumníků NASA existuje velká pravděpodobnost, že většina z nich je již mrtvá. Zničil je jejich vlastní pokrok.

Toto prohlášení pochází od vědců z Jet Propulsion Laboratory, Kalifornského institutu technologie v Santiagu, kteří pomocí rovnice vypočítali pravděpodobnost existence inteligentního života, kdy se počítá s tím, že se první mimozemšťané mohli objevit asi osm miliard let po vzniku naší galaxie.

K tomuto poznatku přidali ještě myšlenku, se kterou vědci doteď nepočítali - a to, že pokrok vědy a techniky vede nevyhnutelně ke zničení celých civilizací. „Zjistili jsme, že potenciální sebezničení má velký vliv na množství galaktického inteligentního života… Není potom divu, že jinde je inteligentní život teprve v plenkách, nebo žádný,” uvádí arXiv, elektronický archiv vědeckých prací z oblastí matematiky, fyziky, informatiky a biologie.

Video  Úchvatné video: Takhle vypadá bouřka z vesmíru!  - Twitter/Tim Peake

Pro tuto studii využil tým vědců Drakeovu rovnici z roku 1961, která slouží k odhadu aktivních mimozemských civilizací v Mléčné dráze, a zjištění naznačují, že inteligentní život by mohl být v Mléčné dráze běžný, ale poloha naší planety nám neumožňuje komunikaci s ním. Pokud mimozemšťané opravdu existují, jsou jen 13 tisíc světelných let od středu galaxie, zatímco sluneční soustava je vzdálená cca 25 tisíc světelných let. Zdá se tedy, že mimozemský život nebude v blízké budoucnosti objeven, pokud však nějakým způsobem neobjeví on nás.

Vědci dokážou odhadnout možnost života na planetě pomocí jejího složení. Vy zase můžete podle postupného vývoje oblaků dokázat předpovědět bouřku! Možná to chce trochu praxe a cviku, možná se stačí podívat na naše video. Tipy, jak poznat bouřkovou oblohu, vám předá meteoroložka Dagmar Honsová.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.