Šéf ŘSD Kováčik končí po třech měsících ve funkci. Oficiálně kvůli zdraví
Ani tři měsíce nevydržel ve funkci nový šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Pavol Kováčik. Z postu odchází bez varování k dnešnímu dni. Organizaci zatím dočasně povede současný ředitel úseku výstavby Radek Mátl. Kováčik končí na vlastní žádost.
Pavla Kováčika z funkce na jeho žádost uvolnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Šéf podniku, který má na starosti složitou výstavbu silnic a dálnic, odstoupil ze zdravotních důvodů. Kováčik byl ve funkci od května, kdy nahradil odvolaného Jana Kroupu.
„Pan Mátl pracuje na ŘSD patnáctým rokem a do detailu zná připravované stavby, ale hlavně všechna úzká místa jejich přípravy. Konzultovali jsme s ním i legislativní změny, které povedou k podstatnému zjednodušení a zrychlení přípravy staveb dálnic a silnic,“ zdůvodnil ministr Kremlík, proč řízením podniku pověřil právě Mátla.
K dnešnímu dni jsem uvolnil z funkce Pavola Kováčika z pozice generálního ředitele @RSD_oficialni. Stalo se tak na žádost pana Kováčika, který o uvolnění požádal ze zdravotních důvodů. ŘSD zatím povede současný ředitel úseku výstavby Ing. Radek Mátl.
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) July 26, 2019
Dalšími kladnými vlastnostmi pro příští práci Mátla jsou podle ministra Kremlíka také jeho respekt mezi zaměstnanci ŘDS i lidmi v oboru.
„Mám u něj záruku, že povede investorskou organizaci v nastaveném kurzu: tedy rychle a kvalitně dokončit modernizaci D1, dostavět dálniční síť ČR a ulevit městům a obcím výstavbou obchvatů,“ dodal k pověření ministr dopravy Kremlík.
Podle webu zdopravy.cz jsou zdravotní důvody jen zástěrkou pro Kováčikův konec. Ve skutečnosti mají být hlavním důvodem jeho odchodu nespokojenost s jeho prací, a především pak absolutní nekomunikace s podřízenými i ministerstvem dopravy.
Kováčika dosadil do křesla šéfa ŘSD Kremlík těsně po svém nástupu. Původně si od něj sliboval „nové impulsy“, v podobě lepší informovanosti řidičů, zrychlení výstavby nových silnic a dálnic.
V Česku je nyní rozestavěno téměř 40 dálnic a silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V ČR je v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.
V minulosti působil Kováčik na Slovensku jako náměstek pro výstavbu v Národní dálniční společnosti, od loňského roku je předsedou dozorčí rady SFDI a současně prezidentem slovenského svazu podnikatelů ve stavebnictví. Podle informací deníku Zdopravy.cz ho na post prosazoval především poslanec ANO Martin Kolovratník.