Stavba Pražského okruhu mezi D1 a D11 začne do tří let, slíbil Sobotka
Připravovaná část Pražského okruhu mezi brněnskou dálnicí D1 a královéhradeckou D11 by se měla začít stavět do konce roku 2019. Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, pohlídá nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města. Ve středu to řekl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
„Stavba Pražského okruhu je klíčová nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale je prioritní a strategická pro celou Českou republiku, protože na ni postupně navazuje většina českých dálnic,“ uvedl premiér Sobotka.
Úsek 511 nemá územní rozhodnutí ani platné posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Staré posudky vypracované podle zákona platného ještě před vstupem ČR do EU přestala unie uznávat. Nová dokumentace vlivů na životní prostředí (EIA) by podle nedávného vyjádření ministerstva dopravy mohla být hotová v únoru příštího roku.
Jednáme o urychlení dostavby klíčového úseku Pražského okruhu č. 511, propojujícího D1 a D11. pic.twitter.com/2PcjS0dIIn
— Bohuslav Sobotka (@SlavekSobotka) 7. září 2016
V ideálním případě by pak posuzování vlivů na ministerstvu životního prostředí trvalo dalších šest měsíců, což po dnešním jednání potvrdil i ministr Richard Brabec (ANO).
Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je dostavba Pražského okruhu klíčovým projektem. „Když Praha nedostaví tuto část okruhu, zásadně si podřízne budoucí rozvoj. A to nikdo z nás nechce,“ uvedla.
Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely. Celý Pražský okruh měří zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina.