Česká obchodní inspekce uložila historicky nejvyšší pokutu podobného rázu. 2,47 milionu korun musí zaplatit 1. Česká reklamní společnost a zároveň jí hrozí odebrání živnostenského oprávnění.
"Inspektoři při svých kontrolách zjistili klamání spotřebitele o délce záruční lhůty, kdy namísto inzerované záruky osm let byla při uzavření kupní smlouvy poskytnuta záruka pouze dvouletá. Účastníci neobdrželi dárky slibované na pozvánkách," uvedl ředitel inspektorátu ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.
Klasická lež: Vyhrál jste
Firma organizovala losování, při němž spotřebitel vyhrál výrobky do domácnosti. Výhra ale byla podmíněná nákupem výrobku za 35 tisíc. Kontroly dále zjistily nedostatky v chybějících informacích k výrobkům, které nebyly v češtině.
Některé z výrobků byly neoprávněně označeny značkou shody CE. "Po kontrolách byla jednateli firmy ukládána opatření, na něž nereagoval, a proto mu byly uloženy tři pořádkové pokuty ve výši 90.000 Kč," řekl.
VIP kartičky
Kromě pohotových nabídek spotřebitelských úvěrů na nákup předváděného zboží, který způsobuje kolotoč dluhů, jsou podle Řezáče novinkou zpoplatněné VIP a klubové karty pro další nákupy. "To vše je výsledkem pozvánek na výlety, zájezdy a kulturní akce s příslibem hodnotných dárků, které jsou cíleně zaměřeny především na nejzranitelnější skupinu našich seniorů," dodal.