Projekt je určený pro děti v 7. a 8. třídách základních škol. Zahrnuje tři hodinové lekce, které se zaměřují na základy takzvané finanční gramotnosti, fungování občana ve státě a na funkce státu a hospodaření s osobním a rodinným rozpočtem. Zařadit se podle Seimlové mohou nejlépe do hodin matematiky.
"V současné době neexistuje ucelený vzdělávací obsah pro digitální tabule v oblasti finanční gramotnosti. Rádi bychom svým interaktivním vzdělávacím obsahem přispěli k lepší orientaci dětí v této oblasti," uvedl spoluzakladatel Edhance Pavel Popluhar. Zhruba po dobu příštího půl roku budou lektoři v pilotní fázi s programem seznamovat učitele na některých školách v Praze a na Kolínsku, dodala Seimlová.
Materiály vznikly díky spolupráci s firmou Mastercard, která vývoj programu platila jako svou aktivitu společenské odpovědnosti. Projekt podpořily magistrát Prahy a ministerstvo školství.
Zástupci společnosti Edhance za poslední čtyři roky navštívili zhruba tisícovku základních škol, tedy asi čtvrtinu jejich počtu v České republice. Učitelům dosud nabízeli aplikaci o vyváženém životním stylu, o základních principech pracovního trhu či o volbě budoucího povolání.
Edhance nabízí také aplikaci k výuce branné výchovy, která dětem přibližuje kromě jiného soudobé dějiny Česka a strukturu armády ČR. Dále by se vedení společnosti chtělo zaměřit i na informační a mediální gramotnost.
Podle Popluhara by se aplikace pro interaktivní tabule daly využít téměř ve všech předmětech. Edhance zatím upřednostňuje výuková témata, ke kterým v současnosti chybí papírové učebnice, do kterých stát každoročně investuje až 1,8 miliardy korun. Popluhar doufá, že v budoucnu začne vláda dávat víc peněz i na digitální výukové materiály. Další vývoj je ale podle něj i otázkou poptávky ze strany ředitelů škol.