Studenti UMPRUM se ve společné kolekci zaměří s ohledem na oslavy 100. výročí Československa i 25. výročí České republiky na hledání národní identity. Ve druhé části ročního projektu s názvem Power of Identity No. 2 tak začínající návrháři představí modely, pro než hledali inspiraci v české výtvarné, hudební i slovesné oblasti.
Dvojice Kozáková a Kost předvede naopak moderní kolekce určené pro budoucí generaci i komunitu LGBT. Ve třetím bloku se představí společně s návrhy z nizozemské školy Artez značka Nehera, jejíž hlavní charakteristikou je rozeznatelný styl založený především na jemnosti, pohodlí, funkčnosti a nenápadné eleganci.
Večerní část programu se ponese v duchu jarních návrhů Michaela Kovacika. "Ženy, které mě vyhledávají, vědí, co chtějí, a mají na módu svůj názor. A to znamená, že chtějí být sexy a výjimečné. Baví je provokovat. Přesně pro tuto cílovou skupinu tvořím a jsem rád, že svoje věci vídám na ženách, které mají rády originalitu a kvalitu," uvedl v oficiálním programu ke své tvorbě návrhář. První den po Kovacikovi uzavře tereza vu, jejíž tvorba se zaměřuje na silné, moudré a cílevědomé ženy.
Přehlídkový program Merdes-Benz Prague Fashion Weeku bude pokračovat i v neděli a potrvá až do úterý. Vnásledujících dnech se představí význační čeští tvůrci Chatty, Laformela či Blažek. Speciální blok bude tvořit přehlídka Zuzany Kubíčkové v Rudolfinu, která bude doplněna o choreografii sólistů Baletu Národního divadla a show pro širokou veřejnost na Letenské pláni pod vedením Jana Černého. Návštěvníci se mohou těšit také na prezentaci módních počinů studentů tokijské školy Bunka či španělského tria Outsiders Division.
Mimo přehlídková mola se až do 7. září bude odehrávat také doprovodný program. V něm se pořadatelé zaměřili na přesah módy i mimo ryze návrhářskou sféru. Zájemci mohou zajít do kina Světozor na premiéru filmu McQueen mapující život a tvorbu britského módního designéra či navštívit workshop zabývající se budoucností módy a prezentací nových technologií a materiálů.
Mercedes-Benz Prague Fashion Week patří do celosvětové sítě týdnů módy organizovaných pod hlavičkou automobilky. Pravidelně dvakrát do roka prezentuje aktuální tvorbu českých a slovenských designérů na nadcházející sezónu. Své místo mají na akci také zahraniční značky a jména jak v komerční sekci, tak na pozici významných hostů. Kromě Prahy se akce během roku koná také v Berlíně, New Yorku, Moskvě či Sydney.