Přestože šlo o koncertní verzi opery, diváci byli místy svědky hereckých výstupů i využití rekvizit. Provedení "korunovační" opery bylo pomyslnou součástí mozartovského triptychu ve Stavovském divadle, kde již loni v říjnu uvedli koncertní verzi Dona Giovanniho s dirigentem Plácidem Domingem a letos v únoru novou inscenaci Figarovy svatby.
Francouzský dirigent Minkowski, umělecký ředitel salcburského festivalu Mozartwoche v letech 2013 až 2017 a současný ředitel Národní opery v Bordeaux, si pochvaloval spolupráci se členy orchestru a sborů Národního divadla. "Jsem nadšený jejich úrovní, skvěle reagovali na všechny mé pokyny a bylo vidět, že mají Mozarta v krvi," uvedl dirigent, který proslul jako expert na interpretaci barokní hudby.
Minkowski je zakladatelem souboru Les Musiciens du Louvre. Vedle toho se intenzivně zabývá hudbou 20. století a spolupracuje s evropskými i americkými orchestry včetně Berlínských a Vídeňských filharmoniků, drážďanské Staatskapelle nebo Losangeleské filharmonie.
Za své nahrávky Minkowski sklidil četná ocenění. Na jaře 2017 získal za péči o dílo slavného skladatele Mozartovu zlatou cenu Mozartea.
Operu La Clemenza di Tito složil Mozart na objednávku českých stavů u příležitosti korunovace Leopolda II. českým králem. Její premiéru dirigoval sám Mozart 6. září 1791 v Praze v Nosticově (dnes Stavovském) divadle. Zatím poslední pražská inscenace se uskutečnila ve Stavovském divadle v roce 2010 v hudebním nastudování Alessandra de Marchi a v režii Ursel a Karl-Ensta Herrmannových.