"Snažil jsem se poctivě držet předlohy, ale musel jsem zapojit nějaký spouštěč fantazie. Vymyslel jsem rovinu jakéhosi rozhlasového nahrávání, že to vzniká jako audiokniha. Nastává tam v té dostatečné komplikovanosti ještě jedna vrstva, která to nekomplikuje více, ale paradoxně to zjednodušuje," řekl dnes novinářům Gombár.

Ve Zvlčení se prolínají osudy karpatské vlčí smečky s osudem rodiny hajného Butory. Smrt hajného svede dohromady jeho rodinu, na hájenku uprostřed moravské části Bílých Karpat přijíždí i pražská část rodiny a s moravskou větví k sobě znovu hledají cestu. Do revíru zemřelého hajného přichází i vlčí smečka, kterou lovci vyhnali z jejího původního domova na Slovensku. Obě rodiny-smečky se nakonec osudově protnou.

Podle Gombára inscenace v určité rovině navazuje na Žítkovské bohyně, které také režíroval. "Vidím to v tom, se to dotýká nějakých hlubin člověk, nějakých kořenů, které cítíme a vzdalujeme se jim a pak se jim zase přibližujeme. V nějaké mystice. Věci, které se dějí, dějí se v metaforách, nedějí se placatě a prvoplánově. Za vším je něco, ta témata a vrstvy se musí odhalovat," uvedl Gombár, podle kterého mají inscenace podobné také to, že se v nich připomíná minulost rodiny. "Hříchy nejsou promlčené, neustále vyplouvají na povrch. Dokud se to nevyřeší, aura není čistá, neustále to to cyklí," řekl režisér.

"Od té doby jsem cítil, že je to něco, co si zaslouží přenesení do jiného média, že Bajajovo vyprávění a způsob nahlížení na téma má v sobě obrovskou až meditativní sílu. Kromě toho je také velice dramatické, naléhavé, neustále vybízí naše očekávání," uvedl režisér.

V jedné z hlavních rolí matky-vlčice se představí Helena Čermáková. "I ve vlcích může být něco lidského, co se týká soudržnosti, veliké vnitřní empatie, že jeden druhého neopustí, což je krásné. Je tam to prolínání, souznění s lidmi, nenechat ani toho slabého padnout," uvedla herečka.