Díla Čang Siao-kanga se draží za miliony dolarů na aukcích v Evropě i USA. Jeho aukčním rekordem je loňský prodej obrazu Bloodline: Big Family No. 3, který se v hongkongské pobočce Sotheby´s prodal za více než 12 milionů amerických dolarů. Série obrazů Bloodline (Rodokmen: Velká rodina) čítá mnoho děl a je nejznámějším cyklem jeho prací. Vystaveny byly i v Rudolfinu před šesti lety, na jejíž zahájení autor přijel.
Malby jsou inspirovány rodinnou fotografií z doby kulturní revoluce, ale i evropskou tradicí surrealismu. Zkoumají představu identity v čínské kultuře kolektivismu. Dílo se soustřeďuje kolem konceptu rodiny - primární i rozšířené na společnost. Umělcovy portréty zobrazují nekonečnou řadu imaginárních sobě navzájem velice podobných předků a předchůdců.
Dalším jeho tématem je rychlé životní tempo dnešní Číny, Číňané jsou podle něj v rozporuplném prostoru mezi pamětí a ztrátou paměti, tento rozpor se snaží zpracovat ve své tvorbě.
Obraz Slivoň a dívka ukazuje jemnou dívku, jak sedí na židli a za ní je větévka kvetoucí slivoně. Obraz je namalován ve stejném stylu jako Velká rodina: šedavý tón, žlutá skvrna nepochopitelného původu na tváři dívky i její zvláštní nálada, která nutí diváka k zamyšlení. Dívka je na rozdíl od portrétů ze zmíněného cyklu namalována z profilu; důležitá je podle kurátora výstavy větvička. Představuje malířův experiment posledních let, kdy na svá plátna začal umisťovat klasické symboly čínské tradice.
V tradiční konfuciánské kultuře je slivoň s bambusem, chryzantémou a orchidejí jednou ze "čtyř vznešených rostlin". Představuje čistou důstojnost, neochvějnost a pokoru. Ještě v hluboké zimě rozkvétá jako první ze všech rostlin a zvěstuje příchod naděje.
Výstava zahrnuje olej na plátně a několik grafických listů vytvořených autorem přímo pro galerii Zdeňka Sklenáře.