"Je to trend mladých s střední generace. Rádi bychom to spustili do konce roku, doufáme, že se nám to podaří," uvedl. Systém bude podle něj podobný jako v pražské městské hromadné dopravě, kde si cestující mohou prostřednictvím mobilních telefonů kupovat jízdenky.
Vedení divadla přiměl k nápadu zájem lidí o elektronické vstupenky, které se v Příbrami prodávají od března 2011. Zatím se jich prodalo téměř 4000 v celkové hodnotě skoro 600.000 korun. "A ten trend jde nahoru. Prodej elektronických vstupenek má ale jednu nevýhodu - člověk musí mít tiskárnu," uvedl ředitel s poukazem na to, že u mobilních telefonů tato podmínka odpadá.
Do zavedení prodeje elektronických vstupenek divadlo investovalo 40.000 korun a zpočátku to podle Bednáře vypadalo, že se vynaložené peníze nevrátí. Za první měsíc novou možnost využilo jen asi 14 diváků. Jejich počet ale postupně narůstal.
"Díky elektronickým vstupenkám se nám rozšířila divácká obec. Jezdí sem lidé z Berounska, a dokonce z Prahy, což je pro nás velmi překvapující," uvedla zástupkyně ředitele Anna Čiperová. Podle Bednáře si lidé nejčastěji objednávají vstupenky v polední pauze a potom až pozdě večer.
Ušetřit čas při kupování vstupenek mohou i návštěvníci kladenského divadla. Pokud si vstupenku zarezervují a zaplatí za ni převodem na účet divadla, mohou si ji vyzvednout až těsně před představením.