"Vyzval jsem soukromého dopravce, aby na trati zajistil patrové vagony. Jen tak dokážeme zásadním způsobem zvýšit kapacitu a můžeme přepravit více cestujících než doposud. Jsme připraveni urychlit proces nezbytného schválení takových vagonů na dopravním úřadu, aby mohly jezdit co nejdříve," uvedl slovenský ministr dopravy Arpád Érsek. Dodal, že na trhu jsou dostupné dvoupatrové vagony německé výroby.
Provoz osobních vlaků na 100 kilometrů dlouhé trati mezi slovenskou metropolí a Komárnem zajišťuje RegioJet v rámci závazku veřejné služby. "Jednáme s ministerstvem dopravy o několika variantách, včetně možného nasazení dvoupatrových vozů," sdělil v reakci mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Dodal, že v Evropě je obecně nedostatek dvoupatrových vagonů a že schválení k provozu na Slovensku mají pouze dvoupatrové vozy státního dopravce ZSSK. RegioJet zvažuje i možnost pronájmu souprav ZSSK.
RegioJet na zmiňované trati loni přepravil rekordních téměř 3,8 milionu cestujících, oproti předchozímu roku to představuje nárůst o milion osob. Hlavním důvodem růstu počtu přepravených cestujících bylo zařazení dopravce do systému integrované dopravy. Regionální vlaky RegioJetu využívají s ohledem na dopravní zácpy na silnicích i obyvatelé vesnic u Bratislavy, ve kterých developeři v minulosti postavili mnoha domů a bytů. Poptávka cestujících po vlakové dopravě by mohla stoupnout i v souvislosti s připravovanými rozsáhlými dopravními omezeními, které na důležitých silničních tazích ve slovenské metropoli vstoupí v platnost v polovině února kvůli budování dopravní infrastruktury.