Společné pojmenování všech nebo většiny vlaků na jedné lince začaly dráhy používat na konci letošního roku, první byla linka SC Pendolino mezi Prahou a Bohumínem, později systém převedly i na další vybrané linky. Podle podniku se tento postup osvědčil a cestující vyhledavají své spoje právě podle jednotného názvu.

"Tyto linky jezdí v pravidelných intervalech po jedné až dvou hodinách. Cestující při tak hustém provozu, jednotných soupravách a službách přestávají rozlišovat jednotlivé vlaky po jménech. Ta měla smysl v dobách, kdy jezdilo na většině tratí jen několik málo rychlíků nebo expresů za celý den, vysvětlil změny člen představenstva podniku Michal Štěpán.

V novém jízdním řádu proto bude pojmenováno celkem 609 dálkových vlaků 62 různými pojmenováními. Další názvy ponesou některé regionální vlaky, hlavně spěšné. Podnik názvy vybíral podle dominantních prvků souvisejících s trasou vlaků, například podle řek nebo významných míst. Názvy by měly také odlišovat spoje s různým typem soupravy nebo jinou výchozí a cílovou stanicí.

České dráhy vypravují denně v průměru 7016 vlaků, které v průměru ujedou kolem 340.000 km za den. Dopravci během prvních šesti měsíců roku 2018 stoupl počet cestujících meziročně o více než 2,5 milionu na 89,9 milionu zákazníků.

sip mal