Dopravu na tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary bude firma provozovat 15 let, vyhrála ve výběrovém řízení Jihočeského kraje. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. "Za služby tohoto dopravce uhradíme 2,25 miliardy korun. Oproti předchozímu provozovateli, kterým byly České dráhy, díky tomu ušetříme 300 milionů," řekla hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD). S příchodem GW Train Regio se podle ní na tratích zvýší rychlost cestování a zkrátí jízdní doba.

Jízdné zůstává stejné, v tarifu Českých drah In 25. Po tratích bude jezdit 11 nízkopodlažních souprav s klimatizací, wifi i bezbariérovými WC. Vozidla Regio Sprinter mají bezbariérový nástupní prostor, v jednom je 65 míst k sezení. Počet spojů klesne o 6,5 procenta. "Všechno docela klape, zatím je to bez problémů," řekl k začátku provozu Fábera.

ČD zrušily pokladny ve stanicích Český Krumlov, Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec (tam fungovala jen v létě), Prachatice, Vimperk, Vodňany a Volary. GW Train Regio má pokladny ve stanicích České Budějovice, Český Krumlov, Strakonice a Volary. V každém vlaku je automat na jízdenky, lze je koupit i přes e-shop, kde budou o pět procent levnější. ČD zrušily na tratích půjčovny kol. GW Train Regio chce půjčování kol zajistit, jedná s partnery v obcích.

GW Train Regio provozuje osobní vlaky v Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji, linku R25 Plzeň - Most i vlaky na dvou hraničních přechodech. Firma měla loni čistý obrat 123,3 milionu Kč, meziročně o tři procenta nižší, zisk před zdaněním zvýšila o 26 procent na 5,5 milionu. Její vlaky loni přepravily 894.000 lidí. Má 160 zaměstnanců.