"O kolektivní smlouvě jednáme a zároveň po celou dobu dobrovolně plníme veškeré podmínky a ujednání obsažené v poslední kolektivní smlouvě," uvedl Binder. Firma podle něj pravidelně každý rok zvyšuje mzdy. Uvedl, že v období mezi lety 2016 a 2017 mzdy stouply o 11 procent. "Kromě pravidelného navyšování mezd také pravidelně investujeme do moderní flotily a do dalšího vybavení kamionů, které řidičům jejich práci maximálně ulehčuje," uvedl.
Požadavek odborů na růst mezd o 45 procent je podle Bindera v tržním prostředí nemožný požadavek. "Současná situace nám výrazné zvyšování mezd nedovoluje. Na trhu poklesl meziročně objem výkonů českých dopravců v mezinárodní kamionové dopravě asi o 20 procent, čelíme ostré konkurenci dopravců z východní Evropy," uvedl.
Firma podle předsedy odborů v C.S.CARGO Zdeňka Šišky řidičům vyplácí zaručenou mzdu danou zákonem pro profesi řidiče ve výši 13.400 korun měsíčně a tuto mzdu chtějí odbory zvýšit na úroveň 20.000 korun. Jen díky různým příplatkům, například za noční práci a práci přesčas, a při započítání diet za zahraniční cesty se řidičův příjem podle Šišky dostane na úroveň kolem 36.000 korun měsíčně. Binder potvrdil, že včetně diet řidiči tento příjem mají.
Zvýšení mezd o 11 procent podle Šišky vyplynulo z toho, že se zvýšila minimální mzda pro profesi řidiče, jak ji stanovila vláda. "Nejde zde tak o žádnou dobrou vůli firmy," řekl Šiška. Odbory podle něj šly do jednání s návrhem zvýšit základní mzdu na 20.000 korun. "K jednáním o tom ani nedošlo, protože firma to odmítla. Nabídla zvýšení mezd o 500 korun pro nejzkušenější řidiče. To jsme odmítli my jako nedostatečné, protože by se to dotklo jen asi 50 lidí," řekl Šiška.
Vedení C.S.CARGO podle Bindera s odboráři pravidelně jedná. "Naposledy minulý týden jsme vyzvali jejich zástupce, aby navrhli termíny k dalšímu setkání," uvedl Binder. S odbory však chce firma jednat přímo, bez zprostředkovatele. "U navrhovaného zprostředkovatele za ministerstvo práce a sociálních věcí se domníváme, že není specializovaný v oboru silniční nákladní přepravy," uvedl Binder.
Právě odmítnutí ministerského zprostředkovatele firmou bylo podle Šišky důvodem pro stávkovou pohotovost. "Došla nám trpělivost a přistoupili jsme k vyhlášení stávkové pohotovosti," řekl Šiška. I odbory jsou podle něj připravené k jednáním. V odborech je podle Šišky organizováno asi 70 řidičů.