Majitelem vlaku je společnost Lokotrans Servis. "Do doby, než budou známy bližší závěry z prošetřování příčin tragédie a míry zavinění jednotlivých osob, nebude strojvůdce přidělován k práci přímo v provozu. Jakmile budeme mít dostatečné množství informací, vyvodíme vůči strojvůdci příslušné pracovněprávní sankce," uvedlo dnes vedení společnosti v tiskové zprávě.

Podle vedení firmy zodpovídá strojvedoucí stoprocentně za svůj stav, v němž vstupuje do kabiny lokomotivy. "Musel si být vědom toho, že pokud řídí vlak pod vlivem alkoholu, tak tím fatálně porušuje jak pracovněprávní, tak provozní zákony a předpisy," dodali zástupci společnosti.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského nebyl provoz vlaků ČD touto mimořádnou událostí narušen. "Trať v místě nehody je dvoukolejná, osobní vlaky i rychlíky mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem a Brnem jezdí po celou dobu bez omezení a podle plánovaných jízdních řádů," uvedl mluvčí.

Podle Martina Drápala z Drážní inspekce se nehoda stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací a závorami. "Zabezpečovací zařízení bylo pro kolej, po níž jel posun, vypnuto z provozu, tedy světelná výstraha na příjezd vlaku neupozorňovala a závory byly zvednuty. O vypnutém zabezpečení přejezdu byl strojvedoucí posunu informován a měl tomu přizpůsobit jízdu," uvedl Drápal. Podle dosavadního vyšetřování jel posun v době nárazu rychlostí přibližně 40 kilometrů v hodině.

Škoda způsobená nehodou byla podle Drážní inspekce předběžně vyčíslena na 150.000 korun, z toho na vlaku 50.000 korun.

Policie přijala oznámení o nehodě na železničním přejezdu v Mírové ulici v 07:08. "Třicetiletý muž a šestadvacetiletá žena cestující v autě utrpěli vážná zranění, jejichž následkům na místě podlehli," uvedla mluvčí.

Ve stanici Golčův Jeníkov se stala série několika nehod už loni v září. Jedna skončila smrtí dělníka.

Jaroslav Buček dr