"Z terminálu Hranečník bude zajištěno přímé tramvajové a trolejbusové spojení do všech centrálních částí Ostravy a do všech dalších přestupních terminálů na Hlavním nádraží, ve Svinově a na Dubině," řekl jednatel společnosti Jan Dvořák. Cestující, kteří přijedou na Hranečník, tak podle měj budou mít spojení i k vlakům a autobusům do dalších směrů.

V terminálu budou nově končit všechny autobusy jedoucí z okolních obcí a obvodů. Podle zástupců společnosti Koordinátor ODIS budou časy přestupů krátké a pojede dostatek návazných spojů. Například v dopravní špičce na Hranečník přijede během hodiny z okolních obvodů a obcí 28 autobusových spojů. Zároveň odtud pojede 12 tramvajových a 18 trolejbusových spojů. Cestující budou mít na Hranečníku k dispozici vytápěnou čekárnu nebo WC, bude tam městská policie a bezplatné parkoviště. Zastávky budou rozmístěny tak, aby lidé museli přecházet co nejméně.

Na linkách, které do této oblasti pojedou, se kompletně změní jízdní řády. Největší změny budou u autobusů 23, 28, 29, 30, 38 a na linkách z Havířova a z Karvinska. Pro obyvatele Havířova, kteří do Ostravy dojíždějí pravidelně, to bude podle Dvořáka znamenat podstatné zlevnění cestování. Havířovské linky se totiž zapojí do systému ODIS, který už platí prakticky v celém kraji. "Slibujeme si od toho, že by cestujících mohlo přibýt," řekl Dvořák.

Podnik zavádí nové trolejbusové linky 107 (pojede z Hranečníku okruhem přes Fifejdy a zpět) a 110 (pojede na náměstí Republiky). Linka 101 bude jezdit z Hlavního nádraží nově na Hranečník místo na Bazaly.

"Terminál Hranečník je jedním z posledních kroků k úplné ekologizaci městské dopravy v centru Ostravy," řekl Dvořák. Ekologická opatření v dopravě město uskutečňuje od roku 1991, kdy začalo například omezovat autobusové spoje jedoucí do centra. Cílem je, aby hromadnou dopravu do centra města provozovala pouze vozidla na elektrický pohon.