"Cílem testování je ověřit provozní, technické a ekonomické parametry vozidla, které je z hlediska obsaditelnosti již srovnatelné se standardními dvanáctimetrovými autobusy," uvedl Štábl. Důležitým požadovaným parametrem je elektrický systém vytápění vozidla, který zajistí nulové emise, dodal.

Pro zajištění potřebného dojezdu bude elektrobus nabíjen nejen v noci, ale také během provozních přestávek v obratišti Želivského. "Průběžné denní nabíjení bude probíhat pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje napojené na tramvajovou trolej," uvedl mluvčí.

Elektrobus měří 11 metrů a je nízkopodlažní. Je dvounápravový a třídveřový a je vybaven elektrickým topením a klimatizací. Motor má výkon 120kW a baterie kapacitu 172 kWh. Dojezd je 120 až 150 km. Kapacita je 93 cestujících, z toho 29 míst je k sezení. Maximální rychlost je 80 km/hod.

DPP testoval dva elektrobus naposledy v roce 2014, jeden z nich ale ujel na jedno nabití krátkou vzdálenost, druhý byl poruchový. Dva elektrobusy dopravce zkoušel také v roce 2010 na lince číslo 292. Kvůli poruchovosti ale musely být vyřazeny z provozu.