Mezi Rožnovem a Kroměříží a Kojetínem pojede nově 12 přímých spojů, letos jich bylo osm. Bude na jich jezdit moderní jednotka RegioShark. Tyto vlaky budou jezdit také z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic. "Ve Zlínském kraji jsou na 70 procentech všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla," podotkla mluvčí ČD Kateřina Šubová.

V cyklistické sezoně přibudou vlaky na trati mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi, budou v nich vozy určené k přepravě kol. K drobným změnám, spíše jen časovým posunům či přidáním nebo odebráním spoje o víkendu, dojde na trati mezi Valašským Meziříčím a Kojetínem, Otrokovicemi a Vizovicemi a Starým Městem a Vlárským průsmykem.

Nemění se ani cestování z regionu do Prahy, některé rychlíky však byly prodlouženy až do Luhačovic, původně končily v Otrokovicích.

České dráhy v kraji vypraví podle nového jízdního řádu, který bude platit do 12. prosince 2015, v pracovní dny průměrně 495 regionálních spojů, o víkendech je jich 371. "Průměrně to představuje 460 vlaků denně," uvedla manažerka regionálního obchodního centra Zlín Lenka Hrdinová.

Zlínský kraj vloží do drážní dopravy v příštím roce 284 milionů korun, letos to bylo 278 milionů korun. Každoročně dává přes 90 milionů na regionální dopravu také stát.