De Maistre poslancům sdělil, že Siemens má zájem převzít všechna aktiva Alstomu v energetice kromě těch, která by Paříž považovala za nezbytná k udržení energetické nezávislosti země. Siemens by za to předal Alstomu celou svou výrobu železničních vozidel do velké dopravní skupiny, kterou by z většiny vlastnil francouzský stát.

"Náš průmyslový projekt by měl formu aliance mezi Alstomem a Siemensem... aliance, která vytvoří dva evropské šampiony, schopné ve svých oborech účinně čelit severoamerické a asijské konkurenci," řekl podle agentury Reuters de Maistre.

Siemens na konci dubna sdělil, že podá nabídku na převzetí některých částí Alstomu za své aktivity, pokud dostane čtyři týdny na hloubkovou prověrku hospodaření francouzského podniku. Přístup k účtům Alstomu dostal Siemens 7. května a nyní na prověrce pracuje, řekl de Maistre.

Alstom jedná s General Electric, která nabízí koupit jeho energetickou divizi za 12,35 miliardy eur (339 miliard Kč) v hotovosti. Američané přišli jako první, francouzská vláda si ale přeje lepší nabídku, která by zachovávala pracovní místa a průmyslové aktivity ve Francii.

De Maistre slíbil, že Siemens bude garantovat zaměstnancům, kteří přejdou k německé skupině, práci po tři roky. Šéf GE Jeff Immelt pak při vystoupení ve výboru sdělil, že jeho skupina hodlá předložit podrobné závazky ohledně zvyšování pracovních míst ve Francii.

Francouzská vláda musela před deseti lety společnost zachraňovat. Nyní firma potřebuje další pomoc, protože se potýká s vysokými dluhy, silnou konkurencí a slabou poptávkou.

Energetická divize Alstomu vyrábí turbiny pro uhelné, plynové, větrné i jaderné elektrárny a systémy pro přenos elektřiny. Dopravní divize Alstomu je známá hlavně svými rychlovlaky TGV. Alstom, který v celém světě zaměstnává kolem 93.000 lidí, je silně závislý na zakázkách od francouzské elektrárenské společnosti EDF a železniční skupiny SNCF.