"Všechny obsahové aspekty ve zpravodajství zůstávají. Nové studio je pouze podporuje," řekl novinářům ředitel zpravodajství a sportu skupiny Nova Martin Švehlák, podle kterého chce televize poskytnout "grafický zážitek". Mezi novými prvky Televizních novin je například 3D grafika, kterou lze využít při informování o kriminálních případech nebo politickém zpravodajství. Prakticky beze změny zůstane zvuková stránka, kterou doplnily pouze některé zvukové přechody a efekty.
V novém studiu, jehož základem je posuvný multimediální stůl, velká zakřivená projekční stěna a interaktivní dotyková obrazovka, se po Televizních novinách postupně objeví další pořady, jako Střepiny, Víkend, Koření, Prásk, Volejte Novu nebo sportovní studia k Formuli 1. Podle Švehláka relace sice získají novou tvář, ale v původním duchu, aby diváky neodradily. "My jsme konzervativní národ a nemůžeme předložit něco, co sem nepatří," poznamenal. "Jde o moderní update formy, kterou divákům nabízíme již dnes. Chtěli jsme využít nejmodernější technologie a současné trendy," uvedl Alan Záruba, Art Director zpravodajství a publicistiky skupiny Nova. Televize se podle něj inspirovala například u Sky News nebo Al-Džazíry.
Asi největší novinkou je technologie, která umožňuje ovládat televizní grafiku pohybem a gesty. Nova ji zatím připravila pro předpověď počasí a představí rovněž tuto neděli. Moderní podoba Počasí se připravovala víc než půl roku. Celá změna Televizních novin podle Záruby trvala rok a půl, z toho půl roku byla příprava a rok zabrala realizace a věnovalo se jí 40 až 50 lidí. Televizní noviny vedle grafiky získají nové logo, založené na písmenech TN.
Televizní noviny jsou nejsledovanější pořad v zemi. Průměrný podíl na sledovanosti loni překročil 45 procent u diváků od 15 do 54 let. Vůbec nejsledovanější byly loni 1. dubna, kdy se na ně dívalo 2,277 milionu lidí starších 15 let, u kategorie nad čtyři roky to bylo 2,378 milionu diváků. Počet diváků Televizních novin v cílové skupině 4+ loni překročil hranici dvou milionů 65krát.