Podle agentury Interfax, odvolávající se na zdroj z operativního štábu, se mohla porouchat mechanika křídla, anebo při druhém pokusu o přistání byl nedostatečný tah motorů. Nezřetelný videozáznam nehody ukazuje, že stroj se zřítil prakticky střemhla a po dopadu na přistávací plochu explodoval.

"To letadlo prostě spadlo, svisle narazilo do země," řekl novinářům ruský ministr dopravy Maxim Sokolov. Hovořit o tom, že letadlo vybuchlo ještě ve vzduchu, je podle ministra "předčasné". Z jaké výšky se stroj zřítil, není podle vyšetřovatelů zatím jasné. Po dopadu se trosky vzňaly, požár se podařilo uhasit až k ránu.

Na místě nehody se dnes našly dvě "černé skříňky", zachycující údaje o letu a komunikaci posádky, ale obě jsou podle zdroje Interfaxu silně poškozeny. "Našly se dva záznamníky: datový a řečový. Je ale předčasné sdělovat, v jakém jsou stavu," uvedla Taťjana Anodinová, šéfka Mezistátního leteckého výboru, který v Rusku a postsovětských zemích vyšetřuje letecké nehody.

Zahynulo šest členů posádky a 44 cestujících, včetně dvou dívek ve věku 11 a 15 let a dvou cizinek, Britky a Ukrajinky. Mezi oběťmi je i Irek Minnichanov, starší ze dvou synů prezidenta autonomního Tatarstánu, šéf republikové tajné služby Alexandr Antonov či manželka známého sportovního komentátora. Během noci se podařilo nalézt všechny mrtvé, některá těla jsou však silně ohořelá. K identifikaci bude třeba analýza DNA, identifikace může trvat několik týdnů.

Poltinin připustil, že není jasné, proč letoun nepřistál hned napoprvé a proč posádka podruhé oblétala letiště. Na otázku, zda piloti hlásili věži nějaké potíže, náčelník jen řekl, že posádka byla ve spojení s letištěm. Podle Interfaxu posádka asi 500 metrů před začátkem přistávací dráhy ohlásila, že není připravena přistát, a pokusila se odletět na druhý okruh. Podle agentury RIA Novosti vyšetřovatelé vyloučili, že havárii způsobil teroristický útok.

Na místě neštěstí působí komise pod vedením federálního ministra pro mimořádné události a experti na letecké nehody. Provoz na letišti byl večer obnoven.

Havarovaný letoun poprvé vzlétl v roce 1990. Tatarstán, který si stroj vzal na leasing v roce 2008, byl sedmým uživatelem. Skoro pět let stroj provozovala společnost Uganda Airlines. Letoun měl v roce 2001 vážnou nehodu v Brazílii, obešla se však bez obětí. Oba piloti, Rustěm Salichov a Viktor Gucul, létali 21 a 23 let.

Pozůstalí po obětech dostanou dva miliony rublů (1,2 milionu Kč) od pojišťovny. Další milion rublů přislíbila každé rodině místní vláda.