Pindur se nechtěl k případu v této chvíli blíže vyjadřovat s odkazem na projednávání u soudu. Hlavní líčení zatím nařízeno nebylo. Podle policie nechyboval jen mladý traťový komisař, ale "do jisté míry udělaly chybu i divačky, když porušily předpisy a šly blíže k trati". Komisař však podle policistů fatálně chyboval, neboť je včas nevykázal do bezpečné zóny tak, jak mu to nakazují národní sportovní řády.

Šéf rallyeové komise Autoklubu České republiky Pavel Schovánek ČTK už dříve řekl, že jde "za prvé o selhání lidského faktoru a za druhé o zodpovědnost každého jedince za svoje zdraví a život".

Vyšetřovatelé připustili, že nehoda vznikla jezdeckou chybou řidiče a podepsal se na ní i silný poryv bočního větru. Závod byl však řádně schválený a konal se na uzavřené trati s tím, že o bezpečnost v okolí se postará pořadatel. Ten také musí podle policie zajistit, že v nebezpečné blízkosti nebudou žádní diváci.

Vyšetřování tragické události trvalo téměř devět měsíců. Policisté zadali sérii znaleckých posudků, při kterých se ověřovaly mimo jiné povětrnostní podmínky v době nehody. Pořadatel podle policie národní sportovní řády a standardní propozice pro rallye neporušil.

Tragédie se stala loni 10. listopadu při automobilovém závodu Autogames RallyShow Uherský Brod. Při nehodě vozu byla těžce zraněna také dvaapadesátiletá žena. Dívky ve věku 7, 18, 18 a 20 let střet nepřežily.

Těsně po události se nejelo několik soutěží rallye. Český Svaz rallye také posílil bezpečnostních opatření. Pořadatelé například jednotně značí okolí tratí, obyvatelé obcí jsou upozorňováni na konání závodů a byl také snížen výkon některých typů závodních aut.

V minulém roce při rallye v ČR zemřelo celkem pět diváků a dva navigátoři. Letos v červnu zemřela při amatérské rallyeové soutěži u Adolfova na Teplicku čtyřiačtyřicetiletá řidička. Na začátku října pak při havárii závodního vozu na Rallye Příbram, která je součástí českého šampionátu v automobilových soutěžích, zahynul dvaadvacetiletý spolujezdec.