Recenze: Zrcadlový muž přináší další hrůzné zločiny na stůl oblíbeného komisaře

Když jí navlékl smyčku okolo krku, byla ještě naživu. Došel zpátky k navijáku a uchopil rukojeť...
Když jí navlékl smyčku okolo krku, byla ještě naživu. Došel zpátky k navijáku a uchopil rukojeť...  (Autor: OneHotBook, Host, Blesk)
1. listopadu 2020
18:24

Brutální čin a jediný svědek, jehož chorá paměť odmítá vydat pravdu. S tím si musí poradit Joona Linna v dalším temném případu své kariéry, v další knize a audioknize, po které má stále smysl sáhnout.

Návrat hypnotizéra slibuje osmý případ komisaře Joony Linny... Šestnáctiletá Jenny zmizí cestou ze školy. O pět let později se její tělo objeví na hřišti v centru Stockholmu. Pachatel dívku oběsil obzvlášť krutým způsobem — na ocelovém laně ji vytáhl na dětskou prolézačku. Kdo může něco takového udělat? Joona Linna se s vervou pouští do vyšetřování. Tuší, že Jenny nemusí být jediná. Díky bezpečnostním kamerám se policii podaří najít očitého svědka, jenže se ukáže, že jde o psychicky nemocného muže. Z toho, co viděl, si vůbec nic nepamatuje. Joona se proto znovu spojí s hypnotizérem Erikem Mariou Barkem. Pomůže mu odhalit pravdu?

Pusťte si ukázku z audioknihy:

Kolikrát už jste si řekli, že toho severského zla, násilí, nechutností, zvráceností a krve už bylo dost? Stejně jim ale znovu podléháme, byť ta pravá „severská vlna“ už ustoupila. Proč? Protože temnota a zločiny jsou tak lákavé, pokud se jich chopí opravdu dobří autoři. A těmi duo švédských manželů Alexandry Coelho Ahndorilové (54) a Alexandera Ahndorila (53), píšících pod pseudonymem Lars Kepler, stoprocentně je. Na scénu vracejí oblíbeného komisaře Joonu Linnu a opět si pro něj připravili horké chvíle. V papírové i audioknižní verzi pak fanoušky žánru čeká další skvělý a napínavý příběh.

Kepler jako vždy buduje ono napětí postupně, přestože čtenáře od začátku nešetří. Urve si pro sebe veškeré emoce, které v sobě čtenář má, zamíchá jimi a notně smáčené v krvi a strachu vrací zpět. Možná trochu překombinovaný, možná s povědomými prvky, místy zbytečně protažený nebo přehnaný, ale pořád fungující, to je Zrcadlový muž. Bolest obětí cítí čtenář od první chvíle kdesi uvnitř. V okamžiku, kdy se zjeví babička a pila, není úniku. A to ani v audioknižní verzi, jíž stejně jako předchozí načetl Pavel Rímský (71).

Herec Pavel Rímský má velice charakteristický hlas, takže je často obsazován v dabingu a také namluvil řadu audioknih. Dabuje například Sylvestera Stalloneho. Herec Pavel Rímský má velice charakteristický hlas, takže je často obsazován v dabingu a také namluvil řadu audioknih. Dabuje například Sylvestera Stalloneho. | OneHotBook, Host, Blesk

Už jsem nejspíš psal a pravděpodobně i opakoval, že jeho hlas je jako stvořený pro severské tituly. Všichni jeho příznivci už vzali na milost a přizpůsobili se i jeho pověstné interpretaci ženských hrdinek. Naopak, bez ní by to prostě nebylo ono. Přestože Rímský si během své herecké kariéry vyzkoušel i diplomaty, elegány, džentlmeny... záporáci mu prostě jdou. A dramatické formy. Jeho hlas není samoúčelný nástroj, ale takřka magický kruh, z něhož psaný text vychází na svět jako bytost, svébytná a neumlčitelná. Knize dává další tvar, nutí ji vstřebávat ještě více a stále dál. Těžko si představit pro Keplerovy tituly lepšího interpreta. A pro současné pošmourné sychravé období lepší titul.

Lars Kepler

Zrcadlový muž

Vydavatel knihy: Host, 2020