Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra

Recenze: Nejlepší komiksoví autoři už podruhé vyprávějí Legendy o Myší hlídce

V hostinci V Červnové ulici se opět scházejí myší hosté spolu s vypravěči komiksových příběhů, aby čtenáři otevřeli další díl báječného světa malých velkých hrdinů v dobrodružných i dojemných historkách ideálních pro mrazivé večery.
V hostinci V Červnové ulici se opět scházejí myší hosté spolu s vypravěči komiksových příběhů, aby čtenáři otevřeli další díl báječného světa malých velkých hrdinů v dobrodružných i dojemných historkách ideálních pro mrazivé večery.  (Autor: Comics Centrum)
30. ledna 2019
10:00

V městečku Kůrová Kamenice na západě Myších teritorií, v útulném hostinci V Červnové ulici, se scházejí myši z širokého dalekého okolí, přilákány vyhlášenou pohostinností jeho majitelky Rudolfy. A právě zde opět probíhá soutěž ve vyprávění příběhů. Tomu, jehož příběh se Rudolfě bude zamlouvat ze všech nejvíc, hostinská odpustí celý účet. Vyhlídka na takovou výhru je pro myši velmi lákavá, takže druhý večer plný fantastických vyprávění může začít... Jak prozrazuje synopse další ze série komiksových knih Myší hlídky, její hlavní tvůrce David Petersen (41) znovu propůjčil své hrdiny dalším autorům. Stejně jako on sám nový titul naplnili legendami o dobrodružstvích, tajemnu i odvaze.

Prolistujte si ukázku z komiksu:

Více než desítka autorů v čele s Davidem Petersenem se opět pustila do barvitého vyprávění ze světa myší, jejichž hrdinství a dobrodružné výpravy jsou přirovnávány k sérii Pán prstenů. V ničem si totiž nezadají. Dokážou naplno nadchnout, získat si čtenářovu pozornost a v Legendách mají navíc i různorodou podobu, která ale nic neubírá na zážitku z počtení. I když se provedení a styl vyprávění jednotlivých historek liší, celku to jen prospívá. Každý vypravěč má přece i v reálném životě rozličný styl. A každá historka je tak jiná nejen žánrově, ale i vizuálně, což čtenáře baví.

Spojovací Petersenův příběh má vtip, nepůsobí jako násilný oslí můstek, ale skutečně uceluje knihu do jednolitého kusu. Byť žádný z příběhů výrazněji nevyniká nad jinými, čtenáře další přírůstek myšího světa těší a rozhodně navnadí na další pokračování v třetím plánovaném svazku. Pokud patříte mezi ty, kdo zatím Myší hlídku nepoznali, věřte, že toto bude příjemné setkání, které naláká i k Petersonovým dalším knihám. Tak si s chutí dejte pintu piva či medoviny a nechte se přenést do dávných časů v Myších teritoriích.

David Petersen a další

Legendy o Myší hlídce: Kniha druhá

Překlad: Jan Kantůrek