Recenze: Knihy Podfuk a Štvanice létu padnou jako ulité

V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI.
V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI.  (Autor: Mystery Press)
2. června 2017
16:07

Kromě toho, že je nejvyšší čas na výběr plavek, co vám perfektně sednou v této sezoně, je třeba se poohlížet i po knize, kterou nebudete chtít odložit ani u bazénu. Dvě z nich bychom měli – napínavé, akcí nabité tituly Podfuk a Štvanice Janet Evanovichové a Lee Goldberga.

Bavil vás film Pan a paní Smithovi (2005)? Pokud máte rádi podobná akční dobrodružství, kterým nechybí lehká nadsázka, humor a přitom akce nebo romantika, pak sáhněte po těchto titulech. Vybrousili je pro čtenáře skuteční profesionálové. Spisovatelka Janet Evanovichová už prokázala svůj talent a um zaujmout čtenáře díky knihám s nákupčí spodního prádla z Trentonu Stephanií Plum, lovkyní lidí. Hned šestnáct románů z této řady se dostalo do seznamu bestsellerů The New York Times. Podfuk a Štvanici napsala v tandemu s dalším mistrem svého oboru, scenáristou sledovaného seriálu Můj přítel Monk (2002 až 2009) Lee Goldbergem. Tito dva překládají knihy, které každého čtenáře dokážou strhnout.

V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI. V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI. | Mystery Press

Co nás tedy čeká? V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, nesourodou dvojicí tvořenou Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI, která mu posledních pět let šla po krku. Jenže právě když se Kate podaří Nicka konečně zatknout, vytasí se Nick se svým nejlepším švindlem vůbec – přesvědčí FBI, aby ho tajně zaměstnala, a navíc mu za parťáka přidělila Kate. Ve spletitém podfuku si budou muset společně poradit s fingovanými únosy, falešnými identitami a zběsilými honičkami s policií i indonéskými piráty. Pokud se dřív nezabijí navzájem.

Lehký jako pírko, vstřebatelný jako deci pramenité vody (a stejně tak osvěžující), pohodlný jako houpací křeslo na pláži – takový je Podfuk. Přestože čtenář po stránkách knihy klouže s jistotou a samozřejmostí, nenudí se, naopak. V tomhle tandemu to jiskří, přitom hlavní dvojice musí zdolávat komplikovaný a geniální plán krok za krokem, čímž mysli čtenáře nedá vydechnout.

Podívejte se na trailer ke knize Podfuk:

Video  V prvním díle Podfuk se seznámíme s hlavními hrdiny, Nickem Foxem a Kate O’Hareovou. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI.  - Mystery Press

Postaví ho do role diváka, který má celé kino jen pro sebe a může si užívat každou další stránku poctivě vystavěného příběhu. Možná mu bude připadat, že postavy by si zasloužily trochu více prostoru, ale na celkovém dojmu to významně neubírá. „Ten příběh se zrodil z hodin telefonátů a stovek e-mailů,“ vzpomíná Goldberg. „Pracovali jsme na něm tak, že já jsem napsal první verzi, poslal své stránky, Janet je zakomponovala do svých… Psaní knihy je těžká věc, ale z naší spolupráce vzešlo to nejlepší z nás obou. Tohle nepsala Evanovichová ani Goldberg, ale ‚Evanoberg‘.“

Ve své druhé společné akci řeší – kohouta! A to nikoli na víně. Tenhle je čínský, padá na něj – stejně jako na řadu dalších exponátů – prach v muzeu a je… falešný. A protože chce čínská vláda kohouta zpět, musí Nick a Kate najít toho pravého a v nestřežené chvíli oba prohodit. Show může začít… Z Kate O’Harové a Nicka Foxe už je sice vratký, ale přece jen tým. Už se znají, navíc je spojuje vzájemná přitažlivost a jsou možná víc než „druhové ve zbrani“. Nic jiného jim nezbývá, když stojí proti Carteru Grovovi, řediteli největší světové bezpečností agentury.

„Líbí se mi myslet na Štvanici jako na jízdu na horské dráze napříč nejexotičtějšími místy světa,“ prozradila autorka. „Je v ní ukryt humor, akce i dotek romantiky,“ slibuje. I tady se vám snadno stane, že mezi řádky vplujete jako do děje oblíbeného seriálu. Tempo je příjemné, dialogy do sebe zapadají a hlavně – zbytečně nepřetékají. Přestože chvílemi by čtenář mohl zatoužit po trochu větší porci napětí, nakonec si uvědomí, že i s drobnými mouchami je to jízda!

Janet Evanovich, Lee Goldberg

Podfuk

nakladatelství Mystery Press, 2016