Recenze: Umění riskovat je kniha o lidském strachu, v osobním rozvoji příliš nepomůže

Umění riskovat: Jak najít odvahu k životu
Umění riskovat: Jak najít odvahu k životu  (Autor: Management Press)
Autor: lm -
28. dubna 2017
09:21

Bojíte se udělat první krok a začít žít? Nejste sami! Psycholožka Kayt Sukel při řešení tohoto problému napsala celou knihu. Její Umění riskovat má být návodem k životu pro lidi, kteří se pro velký strach bojí každého většího kroku. Pokud už ale máte s riskováním nějaké zkušenosti a chtěli byste se to jen naučit dělat lépe, pak v této knize patrně nic moc přínosného nenajdete. Umění riskovat je totiž spíše o psychologii.

Kniha Umění riskovat: Jak najít odvahu k životu je sondou do problematiky rizika a života hazardérů; k osobnímu rozvoji, kam ji někteří prodejci řadí, ale většině lidí patrně příliš nepomůže. Autorkou je vystudovaná psycholožka Kayt Sukel a kniha spíše připomíná deník jejího vědeckého bádání na téma riziko než skutečný návod, jak se naučit riskovat.

V úvodu knihy je objasněno, co se vlastně rozumí pod pojmem riziko a dále pak, poměrně dopodrobna, co všechno naši schopnost riskovat ovlivňuje. Výklad je proložen příběhy lidí s různými vztahy k riziku, převážně pak tím kladným, tedy hazardéry. V tomto duchu se pak nese převážná část knihy a konkrétnější rady naleznete až na úplném závěru, v poslední kapitole.

Pokud hledáte knihu, která vám pomůže porozumět riskování, protože pro vás tato oblast byla doposud naprosto cizí, nebo vás zajímá téma psychologie, pak je Umění riskovat pro vás. Pokud ale nejste v riskování úplným začátečníkem a chtěli byste nějaké konkrétní smysluplné rady, jak to dělat lépe, sáhněte raději po jiné publikaci. Umění riskovat vás totiž v této rovině pravděpodobně už nic nového a přínosného nenaučí.

Kayt Sukel

Management Press ve společnosti Albatros Media a.s., 2017

328 stran