Recenze: Darwinovy ceny pobaví výběrem bizarních úmrtí hlupáků

Recenze: Darwinovu cenu může dostat jen ten, kdo zemřel obzvlášť hloupou smrtí.
Recenze: Darwinovu cenu může dostat jen ten, kdo zemřel obzvlášť hloupou smrtí.  (Autor: nakladatelství Plus)
Autor: Dagmar Čechová -
3. ledna 2017
17:11

Darwinovy ceny jsou populární ocenění, které se „předává“ každý rok těm několika šťastlivcům, kteří se svou vlastní hloupostí sprovodili ze světa a tím své hloupé geny vymazali z fondu lidstva. Čímž podle všeho udělali zbytku společnosti velkou službu. Příběhy těchto oceněných i dalších adeptů přináší kniha nakladatelství XYZ.

Stejně jako samotné ironické ocenění pro ty, „kteří se zasloužili o zlepšení lidského genofondu tím, že se z něj sami odstranili hloupým způsobem“, je i kniha neuvěřitelně zábavná. Popisuje totiž jednotlivé příběhy právě těchto lidí. Někdy člověku zatrne při popisu brutálního úmrtí nebo už jen při zmínce o tom špatném rozhodnutí, které k podobné smrti vede. Smíchu se ale neubráníte.

Panorama lidské hlouposti nezná mezí. Zejména pokud se jedná o teenagery či muže, kteří z nějakých zvláštních důvodů mívají větší tendenci provádět hloupé a velmi nebezpečné věci. Například jako muž, který se dočetl, že alkohol se rychleji vstřebává přes sliznici střeva a potažmo i konečníku… nalil do sebe druhým koncem tři lahve sherry, než upadl do bezvědomí a zemřel.

V knize ale najdeme i případy, které oceněny nebyly, ale účastníci jsou natolik slibní, že se o cenu v budoucnu určitě přihlásí. Tak to vypadá právě se dvěma mladými Američany, kteří si půjčili rodinné auto a jeli vyzkoušet trvanlivost ledu na jezeře. Co dodat, auto skončilo v jezeře, stejně jako druhé, kterým ho chtěli vyprostit a stejně tak dopadl i traktor, který si chlapci půjčili…

Darwinovy ceny jsou lehké oddychové čtení plné úsměvných momentů, kterým často nebudete moci ani uvěřit. Na pozdní lednový večer to pravé!

Wendy Northcutt

Darwinovy ceny: nová evoluce