Recenze: Deníček moderního fotra 2 aneb Pánbůh mi to oplatil na dětech

Deníček moderního fotra 2
Deníček moderního fotra 2  (Autor: Euromedia Group)
Autor: Petr Holan -
9. listopadu 2015
15:27

Na pultech knihkupectví se objevilo pokračování Deníčku moderního fotra od Dominika Landsmana. Zážitky otce na mateřské, který se všemi silami snaží zvládnout péči a výchovu malého syna Čeňka, vás znovu pobaví. Pokračování tak velmi volně navazuje na prvotinu, která vyšla zhruba před rokem.

Snad se na mě více než 48 tisíc facebookových fanoušků Dominika nebude zlobit, ale „fotrovskou dvojku“ nelze označit za něco převratného. Nutno ovšem dodat, že to podle všeho ani nebyl její záměr. Kniha se znovu skládá z na první pohled naprosto banálních zážitků táty s malým synem, které ale dokáže Dominik Landsman vybrousit svým vtipem a obratným hraním si s češtinou v téměř dokonalý diamant české zábavy. Autor a otec zřejmě poněkud živějšího Čeňka vám znovu dokáže vykouzlit úsměv na tváři, zvlášť máte-li doma jedno či více dětí. Podívejte se, jak své fanoušky k nákupu knižní novinky vybízí sám autor.

„Právě vyšel Deníček moderního fotra 2. Knížka obsahuje až o deset procent více zmaru a o dvacet procent více Čeňka než předešlý díl. Publikace obsahuje obrázky, psaný text a čísla stránek. Knížka je vhodná jako dekorace. Pokud si jich koupíte hodně, můžete si z nich postavit bunkr.“

Už těch pár řádek dokonale vystihuje nadsázku, nadhled a vtip, tedy koktejl, kterým je pokračování Deníčku moderního fotra doslova naplněno. Ne, nemyslím si, že je v knize více zmaru ani o dvacet procent více Čeňka, pokud tím tedy autor nemyslel to, že mu od dob vydání „jedničky“ jeho syn o dvacet procent povyrostl. Kniha jen mapuje další fázi Čeňkova života a Dominikovy mateřské dovolené.

Podtrženo sečteno: Deníček moderního fotra 2 není lepší ani horší než první knížka. Znovu jde o doplňkové čtení, které vás pobaví a nejspíš i přinutí se několikrát nahlas zasmát, což může například v MHD vypadat trochu nepatřičně. Není to „hltací“ knížka, do které se pustíte, a ona vás nepustí, dokud nebudete na poslední stránce. Je to knížka, kterou s klidem na pár týdnů odložíte nebo se do ní podíváte jednou za pár dnů. Anebo ji přečtete a jednou za čas ji na chvíli otevřete, až budete potřebovat zlepšit náladu. Ať už s ní naložíte jakkoliv, jedno je jisté: vždy vás pobaví a rozesměje.

Ukázka:

„Slovní fotbal. Čeněk umí asi deset slov, a to navíc s pochybnou výslovností. Navíc příliš nechápe pravidla hry. Během hry je nesoustředěný, často odbíhá a vrací se pak s různými více či méně bezpečnými předměty v ruce, je drzý, řve, nebo se naopak nahlas směje. I přesto jsem natolik ztrhaný, ospalý, unavený a inteligenčně vyprahlý, že Čeněk vyhrává častěji než já.“

Deníček moderního fotra 2 aneb Pánbůh mi to oplatil na dětech

Dominik Landsman

Euromedia Group k.s. - Ikar, 2015