Hororový konec dovolené: Desítky Čechů uvázly na letišti v Tunisku
Konec dovolené se změnil v noční můru pro téměř dvě stovky českých turistů, kteří měli odletět v úterý večer z Tuniska do Prahy. Letadlo se ale při přistání na tuniském letišti srazilo s ptákem a odlet směr Praha byl odložen. Zoufalí cestující si stěžovali, že trávili dlouhé hodiny na letišti bez informací, jídla a s minimem vody.
„Aerolinka Smartwings nás nechala 14 hodin na letišti bez jakýchkoli informací. Neoznámili důvod, proč má letadlo zpoždění, nedostali jsme náhradu, kompenzaci jídla, nechali nás na letišti jen tak,“ uvedl pro TN.cz dovolenkář Jan.
Další popsali hororový konec dovolené na sociální síti. „Hrozné podmínky, jednu půllitrovou vodu jsme dostali a žádný voucher na jídlo. Všichni jsou unavení, děti tady brečí, zvrací celou noc, lidé spí na zemi, je nám zima, pořád říkají jiné časy odletů,“ přiblížila Ilona.
Zoufalí cestující
Lidé si stěžovali na nulovou komunikaci, celých deset hodin jim prý nikdo nic kloudného ohledně zpožděného odletu neřekl. „Nemohla jsem se dostat ke kufru, abych dceři dala čisté oblečení. Křičela jsem, ale nikdo mě neslyšel a nebral vážně. Piloti ani žádný delegát tady nebyli celých deset hodin,“ zoufala si matka malé holčičky, které bylo na letišti zle.
Situaci příliš nezklidnila ani delegátka cestovní kanceláře, když přišla výpravě říci, že jim vydají kufry a ubytují je v hotelu. „Je vám jedno, co s námi bude, deset hodin jsme nic nevěděli,“ řvali rozčílení, zdeptaní dovolenkáři. Vysvětlování, že se snažila zajistit pro ně zázemí, na úrodnou půdu moc nepadlo.
Letadlo versus pták
Letecká společnost uvedla, že let byl odložen z provozních důvodů. Při přistání došlo ke střetu letadla s ptákem. „V těchto případech je potřeba letadlo vždy odborně prohlédnout techniky, což vyžaduje určitý čas. Bezpečnost je pro Smartwings absolutní prioritou," uvedla pro TN.cz mluvčí letecké společnosti Vladimíra Dufková.
Další sdělení ale cestující moc nepotěší. Střet letadla s ptákem je totiž okolnost, kterou dopravce nemůže ovlivnit. „Všem cestujícím se omlouváme za komplikace. Dle evropské legislativy nárok na finanční kompenzaci nevzniká, neboť jde o takzvanou vyšší moc,“ doplnila Dufková.
Cestovka: Nedali nám včas vědět
Cestovní kancelář Čedok uvedla, že ze strany aerolinie nebyla včas informována. „Letadlo muselo projít kontrolou po srážce s ptákem, přičemž aerolinie s námi včas nekomunikovala a nezajistila ubytování, jak měla. Proto se cestovní kancelář Čedok rozhodla sama obstarat ubytování pro klienty spolu s transfery z a zpět na letiště," sdělil pro TN.cz zastupující mluvčí Filip Platoš.
Letadlo s Čechy mělo nakonec odletět z Tunisu ve středu zpět domů v odpoledních hodinách.
Škoda,že nejste dobře informován, ale Smartwings má povinnost ohledně komunikace,náhrad, občerstvení ,jako veškeré ostatní letecké společnosti dle nařízení Evropské rady a parlamentu..nj. neznalost zákona. 😂