Pondělí 29. dubna 2024
Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 22°C

Tragická srážka na Teplicku: Vlak se snažili třikrát zastavit. Strojvedoucí nebral mobil

Autor: ljš, ČTK - 
30. října 2015
20:29

Obrovské drama, které skončilo smrtí člověka. Srážce nákladních vlaků na Teplicku nezabránil ani takzvaný generální stop, který je měl zastavit. Výpravčí ho zmáčkl celkem třikrát, ale nic se nestalo. Snažil se také dovolat strojvedoucímu na mobil, ale bohužel bez odezvy. Pár desítek vteřin nato byl muž mrtvý.

Nehoda se stala kolem páté hodiny ranní. „Podle prvotních informací jeden z těch vlaků pravděpodobně projel návěstidlo zakazující jízdu. I přes použití generálního stopu, který by měl vlaky zastavit, došlo ke srážce. Vykolejily čtyři vozy,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Nehodu nepřežil strojvedoucí.

Policejní mluvčí Ludmila Světláková upřesnila, že vlak jedoucí směrem od Řehlovic narazil do stojícího vlaku. „Lokomotiva vlaku, který narazil do druhého, stojícího, je zcela zničená. Na místě zasahovali hasiči, kteří strojvedoucího vyprošťovali. Utrpěl bohužel smrtelné zranění,“ řekla Světláková.

Náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro řízení provozu Josef Hendrych novinářům na místě potvrdil, že strojvůdce neposlechl návěstidlo, výpravčí následně třikrát vyslal generální stop. Vlak se ale nezastavil. „Pokoušel se volat na mobilní telefon, který nám dopravce dodal, ale nedovolal se,“ řekl Hendrych v České televizi (ČT).

Souprava, která narazila do stojícího vlaku, patří dopravě holdingu Unipetrol. Mluvčí holdingu Mikuláš Duda řekl, že zatím nemá žádné informace o příčinách nehody a neví, proč generální stop nefungoval. „Lokomotiva byla po renovaci v roce 2010, měla potřebné technické povolení a procházela revizemi. Stejně tak náš zaměstnanec (zemřelý strojvedoucí) byl zdravotně způsobilý a měl velké zkušenosti, zhruba čtyřicetileté,“ uvedl.

Provozovatelem stojícího vlaku je firma SD – Kolejová doprava, patřící Severočeským dolům. „Informace k příčinám nehody v tuto chvíli nemáme. Víme, že obě soupravy byly prázdné a že náš zaměstnanec při střetu nebyl zraněn,“ řekl mluvčí dolů Lukáš Kopecký.

Drážní inspekce na místě zjišťuje příčiny nehody. Zaměří se jak na to, proč vlak projel návěstidlo v Řehlovicích, tak na takzvaný generální stop, který měl vlaky zastavit. „V době nehody byly v obvodu jen tyto dva vlaky. Zaměříme se tedy i na to, zda u prvního vlaku fungoval a proč u druhého vlaku nefungoval, zda bylo všechno správně zapojeno,“ uvedl Drápal. Podle České televize zařízení zřejmě nefungovalo, protože strojvedoucí nepřeladil svoji vysílačku v místě, kde to udělat musí.

Podle prvních odhadů způsobila srážka škody za 25 milionů korun. „Na kolejích je předběžná škoda odhadnuta na milion korun, na čtyři miliony škoda na stojícím vlaku. Nejvyšší škoda, 20 milionů korun, je na druhém vlaku,“ doplnil Drápal.

Poničené vagony odstraňuje speciální jeřáb. SŽDC bude podle mluvčího Jakuba Ptačinského odklízet následky celou noc. Během noci by měla být zprovozněna jedna kolej, jakmile jeřáb odklidí trosky. Úplně hotovo, pokud všechno půjde, jak má, by mělo být nad ránem,“ upřesnil Ptačinský. Osobní vlaky na trati 131 nahrazují v úseku Řehlovice–Úpořiny autobusy.

Provoz na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem přes Teplice do Bíliny, Mostu a dále na Karlovarsko není nijak dotčen. Rychlíky Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb i osobní vlaky mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Bílinou, Mostem a dále jezdí bez omezení a bez komplikací, sdělil ČTK mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Video Vagon trčel k nebi: Takhle dopadla srážka dvou vlaků na Teplicku - Blesk TV
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání