Strojvedoucí vykolejeného vlaku: Za jízdy prý netelefonoval
Při havárii vlaku ve Philadelphii zahynulo před měsícem osm lidí. Jednalo se o jednu z nejtragičtějších železničních nehod posledních let v USA a podle jedné teorie vyšetřovatelů ji zavinil strojvedoucí vlaku Brandon Bostian, který měl těsně před nehodou telefonovat. Nyní ale tuto možnost kriminalisté vyloučili.
Nehoda zatím nebyla zcela objasněna a za jednu z příčin jejího možného zavinění byla označována nepozornost strojvedoucího, který se podle jedné z teorií mohl věnovat svému telefonu. To se však podle dnešních informací zdá vyloučené.
„Analýza telefonních záznamů nezjistila, že by strojvůdce během jízdy volal, psal zprávy či využíval datové služby,“ uvedl ve středu v prohlášení Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB). Ze záznamů státní železniční společnosti Amtrak vyplývá, že strojvůdce se za jízdy nepřipojil ani k bezdrátové síti dostupné ve vlaku.
Nehoda, při níž bylo zraněno více než 200 lidí, se odehrála ve velké rychlosti. Z palubního záznamníku vyplývá, že souprava z neznámých důvodů krátce před neštěstím zrychlila na více než 160 kilometrů v hodině, což byl zhruba dvojnásobek limitu, který je v místě povolen. Strojvůdce Brandon Bostian, který je považován za zkušeného a trať dobře znal, při vykolejení utrpěl zranění hlavy a tvrdí, že si na dobu před tragédií nemůže vzpomenout.
Vyšetřovatelé budou i po dnešku řešit, zda bylo příčinou srážky selhání přístrojů nebo lidská chyba. Kvůli této nehodě však hodlá společnost Amtrak nainstalovat do všech řídicích kabin vlaků kamery, což by mělo v budoucnu vyšetřovaní podobných tragédií usnadnit.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.