
Poslední minuty letadla smrti z Ria
Už před startem věděli piloti francouzského airbusu o nepříznivém počasí nad Atlantikem. Stroj společnosti Air France vletěl těsně před katastrofou do silného bouřkového pásma, vítr dosahoval až 160 km/hod. Brazilské noviny zaznamenaly sled událostí posledních minut...
0:19 – Piloti o špatném počasí věděli, byli si ale jisti, že bez problémů proletí hned dvě fronty smyčkou.
2:45 – Před třetí ráno přichází šok. Nečekaně se spojí dvě bouřková pásma dohromady a vytvoří gigantické bouřlivé pásmo o délce jednoho tisíce kilometrů. Pro let AF 447 není úniku. Nad souostrovím Fernando de Noronha se řítí přímo do pekla. Oblet bouřkového pásma není kvůli jeho velikosti možný. Rovněž přelet nad ním nepřichází v úvahu. Letadlo je ve výšce 11 km, fronta sahá až do 18 km.
3:33 – Působením enormně prudkých nárazů větru, blesků a kusů ledu se přerušuje kontakt s brazilskou kontrolou vzdušného prostoru. Piloti jsou zcela odkázáni sami na sebe.
4:10 – Strojem lomcují silné turbulence, mohutné blesky mohly mašinu zasáhnout. Mezi 228 lidmi na palubě propuká panika. Téměř čtyři minuty vysílá letadlo sérii automatických signálů o poruše stroje. V tuto dobu vypadává autopilot, piloti musí letadlo ovládat sami. Počítačový systém je přepnut na alternativní zdroj energie. Systémy zabezpečující stabilitu stroje jsou poškozené.
4:11 až 4:13 –Začínají vypovídat funkci důležité systémy. Napřed navigační počítač, potom se zcela vymyká kontrole řízení letadla.
4:14 – Poté, co dramaticky klesl tlak v kabině, vypadávají kyslíkové masky. Americký specialista tvrdí: „Letadlo se celé tři minuty muselo nacházet ve volném pádu. Před nárazem byla ještě většina při vědomí. Je to ta nejhorší smrt, jakou si umím představit.“
Je to tragedie, vsem pozustalym uprimnou soustrast. Muze mi nekdo rict, zda je tedy mozne, ze se mohli jiz zpocatku vydat jinou vzdusnou cestou (tak jakou treba letelo to spanelske letadlo) nebo to proste MUSELI zkusit proletnout? Dekuji.