Zahraniční turisté se do Prahy nepohrnou. Magistrát začne ve velkém zvát ty české
Kdo se od března procházel centrem hlavního města, ten musel zůstat jako opařený. Tatam jsou davy zahraničních turistů. Praze ovšem hrozí, že se situace v její neprospěch protáhne nepříjemně dlouho, čímž přijde o značnou část zisků – odhaduje se až 100 miliard. Prague City Tourism (PCT) proto hodlá spustit kampaň Buďte v Praze jako doma, která bude zaměřená na české turisty a která by ztrátu měla zmírnit.
Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu.
„Snahou je posílit turismus Čechů do Prahy, a to nejen nyní, ale i do budoucna. Chceme cílit na mimopražské, kteří budou využívat stejné služby jako Pražané. V turismu pracuje v hlavním městě velké množství lidí,“ řekl k plánované kampani František Cipro, šéf PCT.
Magistrát vyčlenil na podporu turismu postiženého opatřeními proti koronaviru 100 milionů korun. Největší část kampaně, která by měla vyjít na zhruba 25 milionů korun, chce PCT směřovat na internet a zaměří se také na mimopražská rádia. Pro spolupráci chce oslovit i takzvané lokální influencery se vztahem k danému kraji. Venkovní reklama na plakátech či billboardech bude tvořit jen velmi malou část.
Odpustky v nájmech
Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům město také odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.
Přece jen turisté ze zahraničí?
S další fází kampaně čeká PCT na vývoj kolem pandemie a případné otevírání hranic. Záležet bude, od kdy a z kterých okolních zemí bude možné cestovat. Předpoklad je, že by se kampaň mohla rozšířit na Slovensko a do Rakouska.
Protože je to cenzura pražské kavárny,proto!!!