Ředitelka Dermacolu Komárová v Hráčích: Práce s celebritami je riziko, za plastiku bývá vyhazov
Růžovému impériu líčidel, krémů a sprchových gelů velí už 22 let. Nejprve ji jako mladou blondýnku, která firmu »dostala« od manžela, podceňovali. Věra Komárová (49) je ale ve svém byznysu stálice. V Hráčích poodhalila, jak se vybírají tváře modelek i dalších žen, na kterých firma stojí.
Na dárkových baleních i v reklamách Dermacolu člověk vidí řadu modelek, ale také takříkajíc obyčejných žen. Některé řady dokonce svojí tváří propaguje samotná Komárová, která uznává, že kombinace „profesionálek“ a dam modelingem nepolíbených funguje. „Stavíme na české kráse. Vybíráme si z krásných českých a slovenských hereček a zajímají nás neotřelé tváře. Přes 20 let pak pracujeme s Ivou Kubelkovou. Dokonce máme v Dermacolu jednu celou místnost věnovanou jí a je tam fotka z roku 2003 a 2018 a já se vždy ptám, kde vypadá líp, a všichni říkají, že na fotce z roku 2018. Iva nestárne a její obličej je zářným případem krásné pleti, o kterou se skvěle stará. Její tvář visela ve všech 60 státech, kde jsme byli,“ řekla v Hráčích.
Moc úprav nechceme
Přiznává však také, že občas firma zamávala sbohem někomu, kdo v průběhu spolupráce podstoupil takové množství kosmetických či chirurgických zákroků, že už si nebyl podobný. „Samozřejmě se snažíme takovéto tváře nevybírat, je to pro nás docela důležité. Iva (Kubelková – pozn. red.) si třeba ani nebarví vlasy, a pokud má šedinu, tak si ji vytrhne, takže může být i tváří našich šamponů pro hnědé vlasy a je skvělé, že nepotřebuje žádné zákroky. Už jsme kvůli tomu (zákrokům – pozn. red.) museli s lidmi přestat spolupracovat, nechceme se takto prezentovat,“ říká Komárová, pro kterou je také důležité klientům předávat i obraz zralejších žen, které se o sebe umí starat a vypadají skvěle. „Jana Paulová, která pro nás pracovala v roce 2008, to jí bylo 55 let, nechtěla, abychom psali, že to je reklama na krém 55 plus, protože v té době hrála v divadle roli, kde jí mělo být 35. Ale pokud děláme krémy nad 55 let, snažíme se najít někoho, komu tolik je a nepoužívat osmnáctileté holky,“ vypráví.
Spíše krátkodobé smlouvy
Zároveň Komárová uznává, že někdy je takové partnerství s celebritou ošemetné – to tehdy, když si ji třeba firma nasmlouvá na vrcholu popularity, a nějaký skandál jí výrazně změní image. „Pokud pracujete s celebritami, je to vždycky velké riziko. Snažíme se proto neuzavírat smlouvy na 10 let a také krom známých tváří pracovat se standardně hezkými soutěžícími miss. Ty používáme rok, dva, jsou krásné a nemusí být ani tolik známé,“ říká.
Od Ferrera ke kosmetice
Věra Komárová se narodila roku 1975 v Praze, vyrůstala na Moravě a je ze tří dětí. Na Filozofické fakultě UK v Praze vystudovala pedagogiku, část studií strávila na italských univerzitách v Sieně, Ferraře a Miláně. Vystudovala i mezinárodní obchod. Část profesní dráhy spojila s Michelem Ferrerem, jehož impérium stojí za výrobky jako Nutella nebo Ferrero Rocher, pracovala v marketingu dalších nadnárodních firem. Poté, co se vdala za slovenského podnikatele Vladimíra Komára, dostala od něho na starost firmu Dermacol a z té udělala opět všudypřítomnou značku. Komár je generálním ředitelem firmy, Komárová ředitelkou pro strategii a vývoj. Roku 2021 otevřela soukromou Leonardo V. Academy, která funguje jako česká i mezinárodní škola a nabízí vzdělání od první třídy do maturity. Je ředitelkou školy. Věnuje se charitě, ve spojení s iniciativou Happy Hearts se účastnila výstavby školy v Nepálu. S manželem mají tři dcery.
Klikejte ve videu na témata, která vás zajímají nejvíc!
00:00 – 06:36 O tom, proč by se ženy a obecně Češky měly více líčit.
06:37 – 15:20 O tom, proč nešla na mateřskou a jak to zvládaly její dcery.
15:21 – 18:51 O balancu mezi prací a rodinným životem.
18:52 – 21:33 O tom, kde Dermacol vyrábí svoje produkty a kde bere ingredience.
21:34 – 26:13 O tom, jestli se Češky malují více než před lety a o trendu líčení u velmi mladých dívek.
26:14 – 29:02 O tom, proč chtějí být Češky hlavně nenápadné a jak se odlišují od jiných zákaznic Dermacolu.
29:03 - 37:32 O hospodářských výsledcích, cenové politice a cenovém zařazení Dermacolu.
37:33 – 40:20 O průnicích na světové trhy a o specifičnosti Asie či Ameriky.
40:21 – 47:14 O tom, jak si pro Dermacol vybírají do reklam známé tváře a jaká to má úskalí.
47:15 – 49:06 O tom, jak hledá svůj osobní styl a jestli jí radili, aby byla o něco méně nápadná.
49:07 – 51:50 O trzích, kde se běžně líčí i muži, a o tom, kdy se tento trend dostane i do Česka.
51:51 – 53:38 O tom, jak se dostala do Dermacolu.
53:39 – 56:09 O ekonomickém prostředí, ze kterého pochází a o tom, co by se stalo, kdyby o peníze přišla.
56:10 – 01:09:00 O založení soukromé akademie, o cenové politice a výsledcích za první 2 školní roky fungování.
Pořad Hráči: Pravidelně v Blesku ti, co vládnou Česku!
Blesk už třetím rokem přináší čtenářům a divákům exkluzivní pořad Hráči, v němž se střídají ti, kdo v Česku něco znamenají ve sféře byznysu, politiky, managementu či showbyznysu. Zhruba hodinové rozhovory, které vede zkušená moderátorka politických debat i rozhovorů s vrcholnými ústavními činiteli, Vera Renovica (39), si můžete vychutnat každé dva týdny na webu Blesk.cz. A to vždy v pondělí (v případě svátků oznámíme posun). V tentýž den si pak jejich písemnou podobu přečtete v tištěném deníku Blesk. To vše, abychom našim čtenářům umožnili podívat se za oponu, za níž se rozhoduje o našich životech, peněženkách či budoucnosti našich dětí. Jestli chcete vědět víc o těch, kteří skutečně vládnou zemi, v níž žijete, dívejte se na Hráče na Blesk.cz!
Připomíná mi bordelmamá a podvodnicic s pojištěním Barkovou. Není to její dcera? Podobají se.