Pondělí 29. dubna 2024
Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 22°C

D1 v ideálním stavu není a nikdy nebude, Němcům a Polákům nekoukáme ani na záda, uvádí mluvčí ŘSD

Video se připravuje ...
Autor: Markéta Volfová - 
17. srpna 2022
05:00

Mezi Čechy všeobecně panuje nespokojenost se stavem silnic a dálnic u nás. Neustálé uzavírky, kolony kamionů a mnohdy několikahodinová zdržení na cestách. Podle mluvčího  Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla jsme ale kritičtější víc, než je třeba. Oprava nejproblémovější D1 prý dokonce vzbuzovala zájem v zahraničí, k definitivnímu konci se ale nikdy nepřiblíží.

„V ideálním stavu D1 není a nikdy nebude. Takhle zatížená dálnice potřebuje vlastně neustále nějakou péči, pořád tam uvidíte naši asistenci naši blikající šipku,“ říká Rýdl s tím, že to, co se na ní odehrálo v posledních letech, stojí spíš než za kritiku, za uznání: „Když mluvím o D1 a o modernizaci, nebyla to oprava, tu si leckteří kritici přáli, protože to by to bylo rychlejší. De facto šlo o výstavbu úplně nové dálnice na pozemku té původní, a to za plného provozu, takže opravdu to byla delikateska.“

„Jezdili se sem koukat Němci, Rakušané,“ pokračuje ve chvále mluvčí a dodává, že žijeme v mylném dojmu, že výstavba silnic a dálnic u sousedů se něčím výrazně liší: „V Evropě stavíme vlastně všichni stejně. Když se podíváte firmy, které to staví, jsou často panevropské a vozí ty technologie z jednoho státu. Protože ty technologie jsou tak strašně drahé, že se jim samozřejmě nevyplatí pro každý stát nakoupit kompletní sadu technologií zvlášť.“

V jednom ale podle Rýdla přeci jenom zaostáváme: „Němci, Rakušané, ale i Poláci jsou dramaticky napřed v přípravě těch staveb. Tam jim nekoukáme ani na záda. To, co my se tady snažíme připravit, nám trvá třeba i dvakrát až třikrát déle než jim. Byly tady stavby, které se připravovaly třeba 15 i více let. To se těm Němcům nestane,“ vysvětluje s tím, že celý proces u nás extrémně ovlivňují připomínky nejrůznějších spolků, nebo i jednotlivců.  

krat5 ( 17. srpna 2022 08:44 )

máte 100% pravdu, jenže dopravácká loby je mocná, sněmovnu i vládu má zmáknutou, úplatky fungují vždy. jinak by už naše draze placená železnice byla konečně využitá, ale to nikoho nahoře nezajímá, řeší pouze problémy, které se jich přímo týkají a mají na to chudáci jenom jedno volební období

Yarda ( 17. srpna 2022 07:04 )

V nějaké diskusi jsem navrhoval nechat D1 jako skanzen reálného socialismu a vedle postavit novou, fungující.
A taky pro kamiony začít vydávat povolenky, aby se s nížil jejich počet.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa