„Časy, kdy sex prodával, jsou pryč.“ Expertka zmínila důležitý krok změny

Skálova z Gender Studies mluvila o transgender modelce v Epicentru Blesku.  (Autor: blesk.cz)
Autor: mav - 
20. srpna 2019
06:25

Využívání nahého ženského těla jakožto nástroje prodeje je mnohdy jen známkou nedostatku kreativity. Takto vnímá vývoj genderových stereotypů ředitelka organizace Gender Studies Helena Skálová. Zařazení transgender modelky mezi andílky značky dámského prádla Victoria’s Secret tak vnímá jako důležitý krok, který posunuje společenskou diskusi o tématu jinakosti.

„Ideální by bylo, aby různorodost ve společnosti byla něčím tak normálním, že se o ní nemusí mluvit. Bohužel realita ale taková není, vysvětluje Skálová s tím, že nefandí kontroverzním kauzám, které se objeví, vášnivě se o nich diskutuje a nakonec zapadnou.

Video „Časy, kdy sex prodával, jsou pryč. Popkultura pomáhá znormalizovat jinakost ve společnosti,“ říká šéfka Gender Studies. - Markéta Volfová, Lukáš Červený

Přesto podobné kroky, jako před nedávnem učinila firma zaměřující se na prodej dámského prádla, vnímá jako něco, co podněcuje společenskou diskusi: „Má to určitě větší potenciál než třeba nějaké odborné akademické debaty, legislativní úpravy nebo aktivity osob z těch komunit, které usilují o to uznání. Popkultura je důležitá, protože pomáhá znormalizovat jinakost ve společnosti.“ 

Stereotypy jako takové považuje Skálová za prospěšné. Důležité je s nimi zacházet tak, aby nikoho neznevýhodňovaly. Dlouhou dobu na trhu fungovalo heslo Sex prodává. Tomu už podle šéfky Gender Studies téměř odzvonilo: „Společnost už od dob pin-up girls pokročila, je různorodá a emancipovanější a jsou věci, které už se přežily a tolik netáhnou. Bohužel ještě se stává, že kreativcům chybí inspirace, kreativita pokulhává, a proto se uchylují k osvědčeným stereotypům, což je to nahé ženské tělo nebo jeho fragment.“

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud