„Jde o dnes nevyužívané plochy, na nichž by mělo vyrůst obchodně administrativní centrum a v souladu s územním plánem hlavního města Prahy také zelené plochy a komunikace, které by mimo jiné logicky propojily lokalitu Masarykova nádraží a Florence za magistrálou,“ uvedl předseda dozorčí rady a náměstek ministra dopravy Milan Feranec.

Penta má na tyto pozemky drah předkupní právo na základě smlouvy z roku 2004. Ta rovněž určuje způsob, jakým se stanoví konečná cena, kterou Penta drahám za pozemky zaplatí. Dopravce podle ní bude mít nárok na částku 7 200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch. Cena se tak neodvíjí od rozsahu zastavěného pozemku, ale od podlažní plochy budoucích administrativních budov, které umožní magistrát na pozemcích stavět.

Londýnské City v Praze?

Penta chce v rámci projektu Masaryk Station Development vybudovat za miliardy korun takzvaný Central Business District. Přirovnává ho k londýnské City. Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží. První blok budov by měl podle plánů vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost dokončila v roce 2013.

Už v polovině minulého roku společnost požádala o posouzení dopadu prvního stavebního projektu na Masarykově nádraží na životní prostředí (proces EIA). Podle dokumentu v databázi EIA chce investor postavit jako jednu z prvních budovu s šesti až osmi nadzemními podlažími. Pod zemí by měla vyrůst další dvě až tři podlaží, která mají sloužit jako parkoviště až pro 226 aut. Na střeše mají být terasy.