27. červen 1989: Reklamace se (ne)vyplácí

27. červen 1989: Reklamace se (ne)vyplácí
27. červen 1989: Reklamace se (ne)vyplácí  (Autor: ČTK)
Autor: VP, rum - 
27. června 2009
05:00

Koupit si místo kvalitního vadné zboží nebylo před dvaceti lety nic výjimečného. Za komunistů to bylo spíše běžné. Naštěstí jsme se už tak nebáli si na zmetky postěžovat, a to třeba i v novinách. Tak to udělala i V. Dobrovolná z Prahy 5 a určitě netušila, co ji čeká...

„Nedávno jsem si koupila krabičku napínáčků a v ní našla sedmnáct zmetků!“ napsala V. Dobrovolná Večerní Praze (VP). Reakce byla téměř okamžitá.

Dotčený podnik vyrábějící napínáčky si nechtěl nechat ostudu líbit a rozhořčené paní se rozhodl škodu nahradit. „Byli jsme nemile překvapeni příspěvkem čtenářky a chtěli bychom se jí omluvit. Zároveň ji posíláme náhradu – tisíc napínáčků,“ reagoval vedoucí provozu podniku Mikov M. Podlešák.

Chudák paní Dobrovolná, to určitě nečekala, že místo krabičky, kde byla maximálně stovka kusů, bude přímo zavalena tisícovkou napínáčků! Možná je má doma v šuplíku ještě dnes...

Zítra čtěte: Unesli desetiletého Lukáše!

gogo ( 4. července 2009 08:50 )

Přesně tak !!

leo444 ( 30. června 2009 08:25 )

To si snad autor článku dělá legraci,to nemůže myslet vážně,zboží za komunistů bylo kvalitní a téměř nezničitelné,všechny výrovky zakoupené tzv.před revolucí u nás fungují a nikdy jsme nic tehdy nereklamovali,at už je to pračka,lednička,vrtačka,struhátko,otvírák na pivo atd.,atd.PO REVOLUCI tzv.KAPITALISTICKÉ ZBOŽÍ,není den abych nenadával na nějakej krám,co se mi rozbije a musím ho reklamovat,někdy i úplně nové zboží,které by mělo vydržet alespon 2 roky,vždyt dnes všechny věci vyrábejí z plastu,dokonce i převodová kolečka ve vrtačce,to je hrůza.Ve snaze ušetřit a co NEJVÍCE VYDĚLAT vyrábějí výrobky zž toho největšího šuntu.Proto není snad den kdy si neřeknu zlatí komunisti.......

gogo ( 28. června 2009 17:27 )

Nesouhlasím. Aby byli dnes lidé co nejvíce zaměstnaní, aby výrobci měli co nejvyšší zisky, musejí vyrábět s kvalitou minimální. Aby se mohlo stále vyrábět, stále pracovat, stále kupovat, stále vydělávat... Dnes dobrá a špatná pověst značky nic neznamená. Svět se řítí kupředu příliš rychle a značky výrobců jdou z ruky do ruky, Včera bylo vlastníkem značky Německo a zítra již Čína ... Co se kutilů kdysi týkalo, myslíte si že to duch tohoto národa ubíjelo nebo naopak ? Dnes si řidič vozu neumí často vyměnit ani žárovku. A vychvalované časy ?? Vydíte příliš černobíle. Já jen tvrdím, že Češi dokázali v Československu vyrobit téměř vše. Od atomových elektráren až po ty kritizované napínáčky a tatramatky. Ale proboha - vy vytáhnete z neuvěřitelného množství sortimenu zboží, to, co vykazovalo určitý problém (tatramatka skákala, lednička po třiceti letech měla vyšší spotřebu, televize zrnila) a zevšeobecníte to tak, jako kdyby lidé zde žijící a pracující byli zcela neschopní a liní dementi, kteří se zde 40 let jen váleli, udávali a kolaborovali ! A dnes ? Dnes jsou ti šťastnější z nich gastarbeitery v továrnách dříve československých. V těch, které nebyly rozkradeny úplně. A důvod ? Vy se opravdu domníváte, že lidé na západě jsou pracovitější a šikovnější než jsou Češi ? Že na př. Němec pracuje 5x více a 5x kvalitněji než Čech v té samé profesi ? A proto bere 5 x více ? To jsme si mohli myslet tak v roce 1990....

undatra ( 28. června 2009 17:03 )

Pane , základ tržního mechanismu je nejen tržit , ale také vydělávat . Vydělám , musím však zaměstnávat také lidi, kteří mi to vyrobí a těm lidem dám výplatu .Když vyrobím trvanlivou lednici , tak si zákazník koupí další za 20 let a moji zaměstnanci nebudou mít co dělat .Výroba třeba těch lednic je závislá na dalších dodavatelích a ti opět zaměstnávají další lidi a ti zpracovávají materiál od dalších dodavatelů .A ti všichni si každých 5 let koupí další novou lednici a kolotoč pokračuje . Co se týče vašich vychvalo vaných časů , víme všichni , jak to s tou kvalitou bylo .C o si každý kutil neopravoval,tak ty socialistický krámy vyhodil hned po záruční době.

gogo ( 28. června 2009 14:37 )

A ještě více bude překvapen, jak dlouho mu ta dnešní lednice vydrží. Dnes se dělají totiž již všechny výrobky úmyslně tak nekvalitní, aby jen tak tak přežily svoji záruční dobu. Aby byl zaručen tržní obrat. To je jedna ze současných strategií všech výrobců .... Ale reklama, kerá nám zboží dnes vnucuje je "super" a rovněž obal, ve kterém je dnes zboží baleno je velice hezky proveden...

Zobrazit celou diskusi