TSK mosty hodnotí na sedmibodové stupnici, kdy jedna je nejlepší stav a sedm nejhorší. Nejhůře hodnocené jsou podle zástupců firmy mosty v Bystré ulici v Praze 20, v Bubenské ulici nedaleko stanice metra C Vltavská v Praze 7, přes Kolbenovu ulici v Praze 9 a lávka na Ohradě v Praze 3.

"Tyto mosty, které jsou ve špatné stavu, jsou všechny podepřené," řekl Hájek. Dodal, že nejhorší číselné označení neznamená, že by konstrukce byly nutně před zhroucením, ale že je nutné je podepřením zajistit a následně řešit prioritně. Ředitel dodal, že TSK se soustředí na stálý monitoring stavu všech mostů a jejich údržbu, na což šlo loni přes 600 milionů korun oproti 250 milionům v roce 2019.

V případě mostu přes Kolbenovu ulici firma podle Richtra už vypsala tendr na rekonstrukci, oprava čeká také lávku na Ohradě. Demolici a nahrazení TSK plánuje v případě mostu nad dálnicí D10 v Bystré ulici, a to v koordinaci s projektem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na rozšíření vozovky pod ním. V případě mostu na Vltavské, který firma nechala podepřít na přelomu let 2018 a 2019, podle náměstka není rekonstrukce na pořadu dne, protože celé okolí stanice metra se zásadně změní při plánované stavbě nové filharmonie.

Z velkých mostů přes Vltavu je na tom nejhůře Libeňské soumostí, které se skládá z několika mostních konstrukcí. TSK už má podle Richtra pravomocné stavební povolení na stavbu takzvaného inundačního mostu, který firma loni kvůli špatnému stavu nechala zbourat. Most přes Vltavu je podepřen a na stavebním povolení pro jeho většinové nahrazení replikou firma pracuje, podle náměstka však určitě bude nutné k tomu vypsat novou veřejnou zakázku.

Známkou šest hodnotí TSK Hlávkův, Čechův a Palackého most, u nichž se připravují rekonstrukce. V případě Hlávkova mostu projektanti podle Richra pracují na dokumentaci pro stavební povolení. Pro zahájení prací, které přinesou významná dopravní omezení, však bude s největší pravděpodobností kvůli objízdným trasám potřeba počkat na dokončení Libeňského mostu.

U Čechova mostu už je podle náměstka podepsána smlouva s projektanty, kteří budou na dokumentaci rekonstrukce pracovat asi tři roky. U Palackého mostu firma připravuje tendr na vypracování projektu. Výhledově zřejmě čekají rekonstrukce i most Legií či Mánesův most.

Nejnovějším přemostěním Vltavy přes celou její délku je Štvanická lávka, otevřená loni v červenci. Propojila pro pěší a cyklisty Holešovice a Karlín. Předtím přibyla nová Trojská lávka, zprovozněná v říjnu 2020. Nahradila původní z roku 1984, která se v prosinci 2017 zřítila. Zatím poslední postavený pražský most, který slouží pro auta, MHD, pěší i cyklisty, je Trojský most zprovozněný v roce 2014. Příští rok se otevře Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5 určený pro MHD, pěší a cyklisty.