Hororový konec dovolené čekal na jednoho ze čtenářů Blesku, který se v noci vrátil na pražské letiště z tureckého Izmiru. „Byl jsem s rodinou na dovolené a to, co se děje na pražském letišti, je fakt maso. Přiletěli jsme sice s více než hodinovým zpožděním, ale v Praze jsme čekali na kufry více než tři hodiny od 2:30 do 5:36,“ řekl Blesku.
Cestující čekají hodiny na pražském letišti čtenář Blesku
Že cestující mohou v Praze na zavazadla čekat až několik hodin, potvrdila mluvčí letiště Divíšková. „Proto cestujícím doporučujeme, aby na letišti nečekali, aby vyplnili reklamační formulář, jeli domů a handlingová společnost jim pak pošle ty kufry,“ uvedla. Reklamační formulář mohou lidé vyplnit na reklamační přepážce na letišti nebo na webu letecké společnosti, kam se dostanou přes QR kód v celním prostoru, uvedla.
„V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby,“ dodala Divíšková. V 15:00 také letiště do odvolání zahájí provoz telefonní linky 220 111 444, na kterou se mohou obrátit cestující, kteří nedostali své zavazadlo v příletové destinaci.
Důvodem komplikací je podle Divíškové kombinace přetíženosti leteckého provozu, velká zpoždění a v provozních špičkách nárazový nedostatek lidí v handlingové společnosti, která se stará o zavazadla. „To je způsobené tím, že reálný provoz je vyšší, než jaká byla predikce,“ řekla Divíšková. K otázce kolik má na letišti handlingová společnost ve špičkách zaměstnanců, se Divíšková nevyjádřila. Společnost podle ní pokračuje v náborech zaměstnanců. „V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci,“ dodala.
Letiště podle Divíškové odbavuje 450 letů denně a problém se zavazadly se týká devíti letů za období od neděle do úterního rána. „Je to zlomek cestujících, kteří letí na dovolenou,“ řekla. Zhruba 30 procent zavazadel, která zůstala na pražském letišti, jsou aktuálně podle Divíškové na cestě za svými majiteli.
O zavazadla se na pražském letišti stará dceřiná handlingová společnost Letiště Praha Czech Airlines Handling. Na možné zpožďování výdeje zavazadel kvůli hustému provozu letiště upozornilo v pondělí. Letiště o prvním prázdninovém víkendu, od pátku do neděle, odbavilo 178 550 cestujících, tedy o 11 procent více než loni. Lety nad Evropou v posledních dnech kvůli řízení letového provozu v evropském vzdušném prostoru nabírají zpoždění, největší problémy vznikaly o víkendu na spojích s Tureckem.