Podle radního Tomáše Slabihoudka (TOP 09), který kolegům dokument k projednání předložil, jde radnici o to, aby město začalo projekt tramvajového mostu připravovat. „Je to spíš takové pošťouchnutí, aby na tom začali opravdu pracovat,“ řekl.
„V (řízení) EIA a projektu chci vidět, že to (zavedení tramvaje) nezhorší ekologii a nepřijdeme v Bohnicích o stromy a zároveň to neomezí dopravu,“ řekl místostarosta Jiří Vítek (Patrioti pro Prahu 8).
Podle plánu vedení metropole pojede z Podbaby do Troje tramvajová trať po novém mostě, který bude stát přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně tramvaje pojedou tunelem do Bohnic. Náklady by měly být podle předpokladů ve výši 6,5 miliardy korun, stavba by mohla začít v roce 2030 a trvat čtyři roky.
Nový autobus nebo vlaková zastávka?
Opoziční zastupitelé na zasedání navrhli, aby Praha 8 jako dočasné řešení do doby dokončení mostu s tramvajemi požadovala, aby z osmé městské části jezdila do šesté městské části nová autobusová linka. Její trasa by vedla ulicí V Holšovičkách a tunelem Blanka. Podle opozičního zastupitele Jana Šimbery (8ŽIJE A Praha sobě) jde o rychlé a jednoduché řešení. „Neberte to jako snahu zpomalit přípravu stavby mostu. Autobusová linka by měla být dočasné řešení,“ řekl.
Opoziční zastupitel Martin Štěrba (Piráti) doplnil, aby vedení Prahy 8 apelovalo na město a Správu železnic, aby vznikla železniční zastávka U Kříže, která by zlepšila cestování z Libně do Podbaby.
Místostarosta Vítek upozornil, že zavedení linky tunelem Blanka by mohlo narazit na bezpečnostní opatření, protože je podle něj složité evakuovat větší množství lidí z dopravního prostředku. „Jako profesionální hasič jsem zažil několik cvičení a není to nic jednoduchého,“ řekl. Opoziční zastupitel Michal Trník (8ŽIJE a Praha sobě) ale poukázal na to, že i nyní Blankou projíždí autobus na letiště.