Budova s lakovnou měří na délku 131,2 metru, je široká více než osm metrů a vysoká téměř 13 metrů. V přízemí má tři lakovací kabiny, které jsou od sebe odděleny technologickými místnostmi pro ovládání boxu. Každá kabina je určena pro konkrétní činnost, kdy v první technici dělají hrubou přípravu lakování a stříkání spodních částí. Ve druhé se pak zaměřují na broušení, tmelení nebo sušení a nakonec vůz přesunou do třetí kabiny, kde zaměstnanci podniku tramvaj nalakují.
„Praha patří ke světové špičce tramvajových provozů, a to jednak ve velikosti vozového parku, tak i v počtu přepravených cestujících, a my intenzivně investujeme do tramvajového provozu. Musíme ale investovat také do stávajícího technologického zázemí,“ řekl Hřib.
Vařili v Hostivaři hosty? Praha 15 je velká jako okresní město, a ač je „mladá“, má bohatou historii

„V Hostivaři jsme měli doposud deset lakovacích boxů, které slouží pro lakování jednotlivých dílů nebo maximálně jednoho článku tramvaje nebo vozidla o maximální délce 18 metrů. Bohužel tato technologie nám neumožňuje lakovat vícečlánkové tramvaje délky 30 metrů,“ řekl Šurovský.
Nový lak
Každá z tří kabin je vybavena vzduchotechnikou s rekuperací a zvlhčovačem vzduchu. Mají rovněž demineralizátor vody, který se používá pro lepší míchání barev, a vysavače. Z technických důvodů není vybaven trolejí a tramvaje tak do něj budou tlačit a vytahovat speciální bateriová vozítka.
Do modernizace technologického zázemí vložil DPP v letech 2019 až 2023 celkem přes 1,63 miliardy korun. „Postavili jsme novou opravárenskou halu, odstavnou plochu pro tramvaje, zmodernizovali pracovní lávky v opravně tramvají,“ řekl Witowski. DPP nyní staví novou vozovnu v Hloubětíně.