Budova s lakovnou měří na délku 131,2 metru, je široká více než osm metrů a vysoká téměř 13 metrů. V přízemí má tři lakovací kabiny, které jsou od sebe odděleny technologickými místnostmi pro ovládání boxu. Každá kabina je určena pro konkrétní činnost, kdy v první technici dělají hrubou přípravu lakování a stříkání spodních částí. Ve druhé se pak zaměřují na broušení, tmelení nebo sušení a nakonec vůz přesunou do třetí kabiny, kde zaměstnanci podniku tramvaj nalakují.

Praha patří ke světové špičce tramvajových provozů, a to jednak ve velikosti vozového parku, tak i v počtu přepravených cestujících, a my intenzivně investujeme do tramvajového provozu. Musíme ale investovat také do stávajícího technologického zázemí,“ řekl Hřib.

„V Hostivaři jsme měli doposud deset lakovacích boxů, které slouží pro lakování jednotlivých dílů nebo maximálně jednoho článku tramvaje nebo vozidla o maximální délce 18 metrů. Bohužel tato technologie nám neumožňuje lakovat vícečlánkové tramvaje délky 30 metrů,“ řekl Šurovský.

Nový lak

Každá z tří kabin je vybavena vzduchotechnikou s rekuperací a zvlhčovačem vzduchu. Mají rovněž demineralizátor vody, který se používá pro lepší míchání barev, a vysavače. Z technických důvodů není vybaven trolejí a tramvaje tak do něj budou tlačit a vytahovat speciální bateriová vozítka.

Do modernizace technologického zázemí vložil DPP v letech 2019 až 2023 celkem přes 1,63 miliardy korun. „Postavili jsme novou opravárenskou halu, odstavnou plochu pro tramvaje, zmodernizovali pracovní lávky v opravně tramvají,“ řekl Witowski. DPP nyní staví novou vozovnu v Hloubětíně.

Fotogalerie
12 fotografií