Původně měl Uber taxislužbu na letišti zajišťovat od loňského února. Termín byl ale posunut kvůli námitkám druhého soutěžícího, firmy Tick Tack ze skupiny Taxi Praha, která taxislužbu na letišti provozovala od roku 2016 společně s firmou Fix. Začátkem loňského září antimonopolní úřad správní řízení zastavil a letiště pak podepsalo smlouvu se společností Uber.

Letiště kladně hodnotí počet řidičů, který je uživatelům k dispozici. „Vzhledem ke zvýšenému zájmu o službu ze strany cestujících je nabídka řidičů a aut dokonce přibližně o pětinu řidičů více v porovnání s předchozím provozovatelem,“ mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.

Změny

S novým provozovatelem taxislužby se změnil poměr jízd. Odvoz cestujících z letiště tvoří 65 procent z nich, dovoz 35 procent. Dříve byl poměr devět ku jedné. Podle Divíškové je díky tomu taxislužba efektivnější a ekologičtější, protože potřebuje méně vozů. K ekologičtějšímu provozu pak přispívá také to, že Uber v průměru na každou desátou jízdu nasazuje vozy s elektrickým nebo hybridním pohonem.

Uber se podle Divíškové s předchozím provozovatelem, firmou Tick Tack, úplně srovnávat nedá. Obě taxislužby fungují na jiném principu, zejména kvůli pevně stanoveným cenám. „Letiště Praha i Uber společně přiznávají, že je stále na čem pracovat,“ uvedla.

„Od prvního dne jsem s letištěm v prakticky každodenním kontaktu a řešíme, jak službu dále posouvat, aby byla pro pasažéry z letiště i na letiště maximálně uživatelsky přívětivá,“ řekl ČTK manažer Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

Kde jsou mouchy?

 

Od zahájení služby Uber Airport dostalo pražské letiště 20 stížností. Většina se týkala nedostatečných přepravních kapacit služby na začátku jejího fungování. Zbytek stížností podali cestující na nutnost stažení mobilní aplikace a registrace. Cestující přitom aplikaci stahovat nemusí, jízdu lze objednat také přes kiosek v prostorech letiště nebo na přepážkách, poznamenala Divíšková. Objednání taxi je podle ní nutné z důvodu garance pevně stanovené ceny.

Fotogalerie
18 fotografií