Se stavebními pracemi se začalo v pondělí 13. listopadu 2023 a hotovo by mělo být ve čtvrtek 30. listopadu 2023. Důvodem pro rozšíření byla malá kapacita nástupiště, která ohrožovala bezpečí cestujících.

„Letos v srpnu jsme na základě dlouhodobých žádostí občanů Prahy 3 rozšířili nástupiště tramvajové zastávky Biskupcova ve směru na Ohradu. Z dosavadního provozu v místě se ukazuje, že zvýšením kapacity nástupiště jsme zlepšili bezpečnost chodců, především dětí, které se zde denně pohybují, ale také celkový komfort lokality. Proto jsme se ve spolupráci s Prahou 3 rozhodli stejným způsobem upravit i nástupiště tramvajové zastávky Biskupcova v opačném směru na Želivského,“ uvádí Zdeněk Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Oproti současnému stavu se nástupiště téměř zdvojnásobí. „Stávající šířku nástupiště 1,7 metru rozšíříme na 3,15 metru,“ popisuje Hřib a zároveň dodává, že se nejedná o konečnou podobu zastávky. DPP plánuje zrekonstruovat tramvajovou trať v ulici Jana Želivského, přičemž rekonstrukcí projdou i zastávky.

Reakce na vysoký počet nehod

„Tohle místo s nesignalizovaným přechodem přes dva jízdní pruhy vykazovalo dlouhodobě nejvyšší počet nehod s chodci v měřítku celé Prahy. Zastávka samotná svou šířkou zároveň absolutně nestačila frekvenci cestujících. Na zastávku se kvůli její malé šířce ani nevešel přístřešek v novém pražském designu. Jsem moc rád, že bezpečnost a lepší podmínky pro pěší a cestující MHD se v Praze stávají prioritou i tam, kde se to ještě před nedávnem zdálo neproveditelné,“ dodává Ondřej Rut (Zelení), místostarosta městské části Praha 3.

Co na to místní?

Část místních vnímá zvětšení tramvajové zastávky kousek od Ohrady pozitivně. „Díky moc za pozitivní zprávy. Naše rodina rozšíření tramvajového ostrůvku i v opačném směru velmi ocení. Pro to množství lidí, co se tam denně pohybuje při nastupování, vystupování, přesunech po ostrůvku, je současná šířka tramvajového ostrůvku skutečně nedostačující,“ komentuje na sociálních sítích Petr N.

„Senzace! Ten ostrůvek byl šílený, s kočárkem a dítětem se tam nedalo projít,“ popisuje Rebeka V. „Jsem za to ráda, díky. Je to dobrý krok k městu pro lidi, ne pro auta,“ komentuje Eva F.

Ne všichni ale tento krok vítají. Obavy vyvolává především snížení počtu jízdních pruhů na jeden a s tím související hrozba dopravních kolon. „To vše je moc hezké, ale omezí to výrazně dopravu. Myslím tím zbytek Pražanů z Prahy 3,“ obává se Lucka L.

„Auta budou jezdit kudy? Tunelem?“ ptá se Karel P. „Aneb za ucpaný Žižkov na věky,“ reaguje Michal Š.

„Tohle musí vymýšlet někdo, kdo v autě nejezdí, jinak si to opravdu nedokážu vysvětlit. Ve špičce to bude stát ve všech směrech,“ komentuje krok Jiří M. „Konečně budou ucpané i vedlejší ulice, protože se tomu budou snažit lidi i vyhnout,“ prorokuje Anna B.

Fotogalerie
7 fotografií