„Dvorecký most roste vizuálně opravdu každý den výše a je to vidět pro všechny kolemjdoucí. Nyní se stavba posunula do další fáze. Jak na pravém, tak i na levém břehu Vltavy byly zahájeny práce na vlastní mostovce," sdělil Hřib.

Z obou konců mostu, takzvaných mostních opěr, dělníci postupně do středu budují skruže, tedy podpěrné konstrukce, na které je položeno bednění. Také uložili první tuny výztuže mostovky.

Dokončeny mají piloty mostu, hotovy jsou mostní pilíře na obou březích a mostní opěry. „V toku Vltavy se podařilo vypořádat s komplikovanou geologií, a již je dokončena jedna ze dvou jímek pro vybudování pilířů v řece. Druhá je těsně před dokončením," uvedl Hřib.

V době, kdy vznikl plán výstavby mostu, rozhodlo tehdejší vedení města, že na něj nebudou smět auta a bude sloužit pro MHD, pěší a cyklisty. Projet po něm budou smět záchranáři. Most se stane důležitou spojnicí pro tramvaje mezi jihozápadní a jihovýchodní částí Prahy. Podle loni schváleného plánu rozvoje linek pražské MHD by po něm měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20. Rovněž po něm povede trasa části autobusů nyní využívajících Barrandovský most, kde kvůli silné automobilové dopravě často uváznou v kolonách.

Označení Dvorecký pak je provizorní. Hřib v minulosti řekl, že má nést jméno po některé z významných ženských osobností. O konečném pojmenování rozhodnou občané v anketě, vhodná pojmenování připraví magistrátní místopisná komise. Jméno bude vybráno nejpozději do dokončení stavby.

Nejnovějším přemostěním Vltavy přes celou její délku je Štvanická lávka, otevřená letos v červenci. Propojila Holešovice a Karlín a usnadňuje pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice, je dalším propojením mezi sedmou a osmou městskou částí. Předtím přibyla nová Trojská lávka, zprovozněná v říjnu 2020. Nahradila původní z roku 1984, která se v prosinci 2017 zřítila. Zatím poslední most, který slouží pro auta, MHD, pěší i cyklisty je Trojský most zprovozněný v roce 2014.

Fotogalerie
20 fotografií