Nýtovaná lávka byla minimálně poslední dva roky v naprosto dezolátním stavu. Správa železnic na ní dokonce vyvěsila upozornění s váhovým limitem do 100 kilogramů. Začátkem týdne šla tato lávka k zemi. Nestalo se to však z důvodu jejího špatného stavu, ale proto, že v místech, kudy vedla, brzy začne probíhat další fáze výstavby nové čtvrti Smíchov City.

Praha 5 informaci komunikovala na svých sociálních sítích, přesto řada lidí stále žije v domnění, že lávka normálně funguje. Čeká je však nemilé překvapení. Cesta z Radlic na Smíchovské nádraží, která zabrala dříve jen pár minut, se nyní značně protáhne. Dopravní podnik místo lávky zavedl novou autobusovou linku 232, která spojí Radlice se Smíchovským nádražím. Cestující také mohou využít standardní linky a autobusů tramvají 7, 21,120 a 231, těmi se ale na Smíchovské nádraží rozhodně nedostanou bez přestupu.

Místní nad celou situací kroutí hlavou a nechápou, proč se nad propojení zmíněných lokalit nepřemýšlelo více koncepčně. Při stavbě nového Terminálu Smíchov totiž lávka opět vznikne, jen se o pár metrů posune. Do té doby si většina místních myslela, že jim bude sloužit lávka stará.

Historické chyby

Jenže „lávka leží nad pozemky, které nedávno koupil developer Sekyra Group stavějící novou čtvrť Smíchov City. Má již vydané stavební povolení na její nejjižnější etapu – bankovní kampus = soubor administrativních budov tvořící novou centrálu České spořitelny. Lávka mu brání ve výstavbě,“ vysvětluje místostarosta Prahy 5 Milan Kryl (Piráti).

Vysvětluje také, proč Praha 5 netrvala na tom, aby developer lávku zachoval. „Územní řízení a memorandum mezi developerem a MČ Praha 5 se řešilo v minulých volebních obdobích. Radnice pod vedením ODS, ANO, TOP a STAN byla k developerovi velmi vstřícná. Navíc žádná podmínka státu (Ministerstvo dopravy, ČD) o dočasném zachování průchodu ve smlouvách nich není.  Developer nic neporušil. Nikdo po něm nic nechtěl a všechna povolení dostal bez dalších podmínek.“

Po volbách se toho podle Kryla dalo dělat již velmi málo. Městská část navrhovala omezený průchod skrz staveniště i zkrácenou lávku, nic z toho nakonec neprošlo. „Požádal jsem město o pomoc při zajištění náhradní autobusové přepravy. S pomocí náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) se nám podařilo zajistit zřízení nové linky 232,“ říká Kryl.

Nyní se ještě řeší, kdo bude linku platit. Podle Kryla se o náklady měla podělit Sekyra Group a Správa železnic, nyní se ale zjistilo, že žádné smlouvy nejsou podepsané. Do konce roku tak linku hradí město, respektive dopravní podnik a následně se uvidí. Snad tedy Radličtí o spoj v novém roce nepřijdou.

Fotogalerie
26 fotografií