Dopravní podnik (DPP) námitky PVM zamítl, a to se tak obrátí na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Za nezákonný v minulých týdnech konsorcium označilo i výběr dodavatele, kterým je sdružení vedené firmou Subterra.
DPP začal loni stavět novou linku metra z Pankráce do Písnice. Jako první vzniká úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun. Práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Součástí jsou dvě stanice, kdy stanice Pankrác bude přestupní na nynější stejnojmennou stanici na lince C.
„Kvůli podezření ze spáchaní trestného činu podvodu v souvislosti s prokazováním kvalifikace vybraného dodavatele podáváme trestní oznámení k orgánům činným v trestním řízení. Detailněji se k tomu v tuto chvíli nemůžeme vyjadřovat,“ uvedla Štočková.
Generální ředitelé Porr Dušan Čížek a Vinci Martin Borovka na konci září řekli, že výběr firem sdružených pod vedením Subterry je nezákonný, neboť nebyl u všech účastníků splněn požadavek technické kvalifikace či nutných referencí. DPP se pak nezabýval, zda nejsou nabídky dalších dvou uchazečů koordinované, řekli tehdy ředitelé.
Co se týče vyloučení z tendru, PVM nesouhlasí třeba s argumentem špatného harmonogramu výstavby, ten podle ředitelů konsorcium včas doplnilo a opravilo. Sdružení také nesouhlasí s tím, že podalo mimořádně nízkou nabídkovou cenu, a to 27,7 miliardy Kč. Všichni uchazeči podali nabídku vyšší než očekávaných 24 miliard, avšak ta PVM byla o dvě až tři miliardy nižší než ta konkurentů, řekli ředitelé.
Sdružení PVM zaslalo dopravnímu podniku námitky jak kvůli vyřazení z tendru, tak podle nich nezákonnému výběru dodavatele. DPP obě zamítl. PVM se tak rozhodlo obrátit na ÚOHS. Vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík minulý týden ČTK sdělil, že podnik nemůže k řízení sdělit podrobnosti. Zákon zadavateli znemožňuje zveřejňovat během řízení jakékoliv informace. Bylo by to považováno za ovlivňování zakázky, sdělil.
Nález mrtvoly na stavbě metra D (7. srpna 2023) Blesk.cz - David Malík