Město postupně ukončuje s JCD spolupráci, její zastávkové přístřešky nahrazuje vlastními. Část přístřešků od firmy odkoupí, a to společně s reklamními stojany, které chce magistrát nechat odstranit. O nový městský mobiliář se stará městská firma Technologie hlavního města Prahy (THMP).

„Se samostatně stojícími reklamními nosiči do budoucna nepočítáme. Často vytvářejí zbytečné překážky pro chodce či cyklisty a vizuální smog," sdělil Zábranský. Pokud město nosiče koupí, může se jich následně zbavit rychleji, než kdyby stále patřily reklamní společnosti, uvedl.

Současné vedení města se ve svém programovém prohlášení zavázalo bojovat s vizuálním smogem. „Pevně věřím, že brzy začnou mizet i reklamní plochy v širším centru, kde podle mého názoru také nemají co dělat. Nicméně umím si představit, že pár ploch zachováme pro komunikaci města v případě, kdy nevytváří zbytečné vizuální či fyzické bariéry," sdělil Zábranský.

THMP v nyní jedná s JCD o definitivním způsobu ukončení vztahu. „JCD není ochotné prodat Praze jen zastávky, požaduje, abychom si odkoupili celý zbývající mobiliář," dodal radní.

Společnost JCDecaux vlastnila většinu zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu na nich mohla provozovat reklamní plochy. Po uplynutí smlouvy se ji město rozhodlo neprodloužit. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o nahrazení přístřešků vlastními, přičemž postupná výměna začala koncem roku 2021. Část přístřešků a mobiliáře město nakonec odkoupí. Nové přístřešky jsou nyní využívány na asi 550 místech.