Trať propojující Evropskou ulici se sídlištěm Na Dědině začal DPP stavět zhruba před rokem, hotová má být v říjnu. Její plánované zhruba kilometrové prodloužení má zajistit tramvajové napojení na dopravní terminál, který by měl v oblasti Dlouhé Míle vzniknout u podpovrchové zastávky železniční trati na letiště.

Trať podle plánu překříží Pražský okruh a stočí se obloukem do ulice Fajtlov. Zastávka Nádraží Dlouhá Míle bude v prostoru dnešních zastávek autobusů OC Šestka, za ní vznikne obratiště. „Přiblížení tramvajové trati do této lokality je zásadním impulzem pro zlepšení dopravní obsluhy, zejména umožnění přestupu na ostatní druhy dopravy, příspěvkem k vytvoření univerzálního terminálu veřejné dopravy a povýšení efektivity již existujících tratí,“ stojí ve schváleném dokumentu.

Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) řekl, že stavba by měla začít v roce 2027. Uvedl, že tramvaje pojedou přes Pražský okruh po mostě. Na místě již podle něj stojí starší tramvajový most, který v minulosti postavil stát a nikdy nebyl využíván. Není však jasné, zda bude ještě použitelný, DPP v opačném případě bude muset postavit jiný, dodal.

DPP v návaznosti na pondělní rozhodnutí radních zahájí práce na přípravě projektové dokumentace stavby. Hrubý odhad nákladů je podle dokumentu půl miliardy korun, ale přesnou částku v této fázi není možné určit. „Vzhledem k předpokládané realizaci záměru v horizontu roku 2030 bude zásadní snahou DPP zajistit případné spolufinancování realizace z dostupných fondů Evropské unie,“ píše se v dokumentu.

DPP kromě trati na Dědinu nyní staví také prodloužení kolejí z Holyně do Slivence, která by měla být hotová také na podzim. V květnu podnik spustil nový úsek kolejí z Modřan na Libuš. Pokračuje také výstavba nové vozovny v Hloubětíně, která má být dokončena na podzim 2024.

Fotogalerie
3 fotografie